OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du ett steg längre. Med världsledande produktionslösningar leder de elektronikindustrin och skapar dagens mest högteknologiska produkter, men med en ödmjukhet inför att det viktigaste för att lyckas med detta är en passion för såväl affärer som teknik och framförallt människor. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder och för att göra detta söker de personer som vill vara med på deras fortsatta resa. Har du erfarenhet inom kvalitet- och miljöarbete och vill arbeta i den absoluta framkanten av elektronikindustrin? Välkommen till Mycronic!
OM TJÄNSTEN
Mycronic är ett svenskt bolag som i över 40 år har utvecklat och tillverkat elektronik- och displaytillverkare och har idag kunder och distributörer i över 50 länder världen över. Som Quality & Process Development Manager säkerställer du att din division ”High Flex” arbetar med processer och ledningssystem på bästa sätt enligt gällande lagar och regler, samt säkerställer att divisionen uppfyller förväntade standarder i revisioner. Du sitter med i ledningsgruppen för HF Operations som består av 5 personer. Utöver ledningsgruppen kommer du att ha ett stort antal kontaktytor såväl med andra funktioner på kontoret i Täby som i övriga länder där Mycronic har kontor och produktion, exempelvis Frankrike, Tyskland, Japan, Taiwan och USA.
Academic Work är ansvarig för rekryteringsprocessen men du anställs direkt hos Mycronic.
En hälsning från din framtida chef
”Jag har jobbat på Mycronic och i rollen som Head of Operations High Flex Division i mindre än två månader, men kan redan säga att det här är en fantastisk arbetsplats som präglas av många engagerade, ambitiösa och kunniga medarbetare som vill åstadkomma mycket på kort tid. Vi jobbar med högteknologiska produkter med höga förväntningar från våra kunder, vilket skapar en dynamisk och spännande miljö att verka i. I rollen som Kvalitet- och processansvarig inom High Flex sitter du i Operations High Flex ledningsgrupp där du är med och formar operations framtid. Utöver det kommer du stötta hela HF-divisionen och verkligen få påverka verksamheten att bli såväl effektivare, flexiblare och mer förutsägbar”.
Du erbjuds
* En roll där det finns mycket goda möjligheter att vara med och bygga, driva förbättringar och påverka arbetet framåt
* Arbete i ett högteknologiskt företag med hög kompetens, engagerade kollegor och med ambitioner om fortsatt tillväxt!
* Hos Mycronic arbetar personer från olika delar av världen, i olika åldrar och med olika erfarenheter vilket är något som ses som en styrka. Här blir du en del av ett företag med en öppen företagskultur där man hjälper och tror på varandra och för Mycronic är mångfald inte bara en konkurrensfördel utan också en viktig pusselbit för en innovativ och givande arbetsmiljö
ARBETSUPPGIFTER
Rollen har stort fokus på processutveckling och att ge support i legala krav och certifieringar. Du kommer att fungera som en ”speaking partner” till en mängd olika funktioner gällande frågor som rör processer, riskhantering och ledningssystem där det är av stor vikt att du har en god förmåga att driva på och igenom förändring.
Du kommer exempelvis…
* Driva processutveckling inom hela divisionen, där du i samarbete med medarbetare från olika funktioner skapar effektiva processer med fokus på kundnytta
* Arbeta med implementering av koncernens kvalitets- och miljöstrategi
* Stötta i underhållet av divisionens ledningssystem
* Stötta i arbetet med att definiera och följa upp relevanta KPI-er för verksamhetens processer
* Arbeta med riskhantering och planering av företagskontinuitet på divisionsnivå
* Genomföra regelbundna internaudits för att säkerställa att allt fungerar som förväntat och att organisationen uppfyller våra kvalitetskrav
VI SÖKER DIG SOM
Detta är en roll för dig som drivs av att arbeta med processförbättring och som är duktig på att orientera dig i en matrisorganisation och i kontakt med olika typer av människor och funktioner.
* Har en teknisk akademisk utbildning inom relevant område, gärna med fokus på Supply Chain
* Har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du exempelvis arbetat med att driva och implementera processförbättringar i ett tillverkande företag med hjälp av etablerade metoder inom tex lean eller liknande
* Har goda kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet
Utöver de formella kompetenserna kommer vi även lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. De personliga kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:
* Uthållig
* Samarbetsförmåga
* Självgående
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Täby, resor förekommer
* Kontaktuppgifter: Johanna Sörell, Recruitment Consultant, johanna.sorell@academicwork.se, 073 644 61 44
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök här” nedan.
Rekryteringsprocessen
* Telefonintervju med Academic Work
* Djupintervju med Academic Work
* Intervju med Mycronic + personlighetstest + problemlösningstest
* Referenstagning + beslut
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/sv/
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231