Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
Dina arbetsuppgifter
Som Quality & Regulatory Assistant kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att arbeta med drift och support av våra nordiska ortopedtekniska klinikers kvalitets- och miljöledningssystem. Du kommer att hantera och koordinera inkommande ärenden som berör kvalitet, miljö, arbetsmiljö och personuppgiftshantering samt supportera verksamheten i exempelvis avvikelsehantering samt miljö-, arbetsmiljö- och kemikalierelaterade frågor. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Centralt miljö- och arbetsmiljöarbete, framtagande av rutiner, substitutionsarbete kemikalier m.m.
Sammanställa och rapportera in statistik, exempelvis inom miljöområdet
Rapportering till myndigheter, t.ex. tillbudsrapportering till Läkemedelsverket
Stötta avdelningar i det lokala arbetet med kemikalier, arbetsmiljö, miljö och kvalitet
Administrera bokningar och uppföljningar av miljö- och arbetsmiljöutbildningar
Arbeta med avvikelserapportering
Koordinera och driva mötesforum exempelvis inom miljöområdet
Generellt underhåll av ledningssystemet, ex. uppdatera rutiner och processer
Administrera dokument i dokumentstyrningssystemet
Lagefterlevnad – vid behov samla in fakta och undersöka vad som krävs för laguppfyllnad
Vid behov genomföra interna revisioner samt medverka i externa revisioner
Vem vi söker
Vi söker dig som har avklarad gymnasial utbildning och har erfarenhet av koordinerande arbete. Du har god datorvana, behärskar svenska flytande i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande ifall du har kunskaper inom ledningssystem och/eller erfarenhet av reviderande och uppföljande arbete, gärna inom miljö- och arbetsmiljöområdet. Som person ser vi gärna att du är självgående, noggrann, kommunikativ och har god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om samarbete, service och att du gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Deltid (60 %), vikariat med start enligt överenskommelse fram till och med augusti 2025. Placering Stockholm/hybrid. Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten. Kollektivavtal finns.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Embla Medicals hemsida, vänligen klicka på Ansök för att komma vidare.
Om du redan är anställd hos i företaget ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Jobbcenter”.
Sista ansökningsdag är 2024-12-06. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 medarbetare. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.