OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av Kvalitets- och hållbarhetsfrågor och vill ta dig an en roll med stort ansvar och många kontaktytor? Vi letar nu efter en Quality & Sustainability Manager till Sverige. Vi tror att Du är en trygg person som lockas av ansvar och trivs både med operativt och strategiskt arbete. Låter det som dig? Tveka inte att söka rollen och bli en del av ett företag med stort hjärta och driv!
Som ansvarig för Kvalitet och Hållbarhet, hos oss får du agera som ledningens specialist inom området och vägleda och ge råd utifrån verksamhetens behov. Du säkerställer processer, samt att verksamheten har de verktyg som krävs. Rollen är självständig i sin karaktär där du kommer att utveckla och förvalta vårt kvalitets och hållbarhetsarbete, i nära dialog med organisationen. Du kommer vara företagets expert på området och motiveras av de utmaningar och möjligheter som följer med ansvaret. Exempel på arbetsuppgifter:
• Stötta företagsledningen i att utveckla och implementera en kvalitets- och hållbarhetsstrategi som stödjer bolagets övergripande affärsmål
• Utveckla och leda interna utvecklingsinitiativ och utbildningsprogram för att säkerställa att all personal är medveten om kvalitets- och hållbarhetskrav och kan implementera dessa i sin dagliga verksamhet.
• Initiera och leda projekt för att förbättra kvaliteten och hållbarheten i bolagets verksamhet, inklusive att identifiera möjligheter till effektiviseringar och kostnadsbesparingar.
• Ansvara för att samla in, analysera och rapportera kvalitets- och hållbarhetsdata samt att föreslå förbättringar baserat på denna data.
Du blir en del av vårt stabsteam, och kommer att rapportera till ledningsgruppsmedlem. Hos oss får du möjlighet att arbeta både nationellt, som internationellt, samt även samarbeta tvärfunktionellt, både med andra avdelningar samt med kollegor inom området på andra bolag i koncernen.
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom kvalitets- eller hållbarhetsområdet eller motsvarande erfarenhet.
• Minst 5 års erfarenhet av självgående roll inom området.
• Förmåga att leda kvalitets- och hållbarhetsprojekt.
• Djup kunskap om gällande kvalitets- och hållbarhetsstandarder och förordningar.
• Erfarenhet av att leda och genomföra certifieringar och revisioner, och erfarenhet av relevanta ISO-standarder som 14001 (Miljö), 9001 (Kvalitet).
• Starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter samt förmåga att samarbeta med olika stakeholders.
• Analytisk förmåga och förmåga att använda data för att driva förbättringar.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av en roll i en liknande bransch eller av andra certifieringar.
För att lyckas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedan:
• Stort engagemang och intresse för området samt en förmåga att inspirera andra.
• Självständig, trygg i din kompetens och förändringsdriven.
• Kommunikativ och strukturerad, med en förmåga att sätta tydliga mål och förväntningar.
• Samarbetsförmåga, med en pedagogisk förmåga, som gör att du kan vägleda och motivera andra samt anpassa dig till olika personer.
Vi erbjuder dig:
• Möjlighet att ta fullt ägandeskap för kvalitet- och hållbarhetsfrågorna hos en ledande aktör i en växande bransch.
• En hybrid arbetsmodell med frihet under ansvar, där arbete på distans kombineras med arbete på vårt huvudkontor på Lindhagen.
• Utvecklingsmöjligheter i en global organisation
• Möjligheten att vara med på Securitas Technologys tillväxtresa
• En prestigelös kultur med fokus på samarbete
Ansökan
Tveka inte att höra av dig om du har frågor. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan nu!
För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, en godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen.
Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringsspecialist Sara Andersson, sara.andersson@securitas.com
Om oss:
Securitas Technology, en del av Securitas, är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Securitas Technology, har vuxit fram ur den kraftfulla sammanslagningen av STANLEY Security och Securitas Electronic Security och är nu mitt i en spännande tillväxtresa. Vi är ett värderingsstyrt företag som brinner för att bidra till en tryggare omvärld med hjälp av den senaste tekniken. I Sverige är vi över 900 anställda placerade på cirka 30 kontor från Ystad till Kiruna. Genom att vara en del av en global marknadsledare inom säkerhetsteknik är du med och bidrar till ett säkrare samhälle tillsammans med några av de mest spännande kunderna i branschen.
#LI-DNI