OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Choice Hotels AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 6,0 miljarder kronor och mer än 9200 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion och Nordic Hotels & Resorts på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
Vad kan du? Och vad vill du göra hos oss? Det är viktigare än ett cv. Vi letar efter personligheter. Folk som vågar sticka ut och ta plats. Just nu söker vi Receptionist. Vi tror att det kan vara du.
Hos oss får du utvecklas som människa, inte bara som medarbetare. Hos oss gäller det att både kunna vara professionell, och våga gå utanför ramen. Vi söker dig som vågar vara dig själv. Någon som kan inspirera och inspireras av människor du träffar.
Welcome Office Agent (Receptionist) - Clarion Hotel Plaza, Karlstad
Vi skall tillsammans sträva efter att bli Karlstads bästa hotell och mest attraktiva mötesplats. Vi har en hög ambition och en självklar målsättning är att Clarion Hotel Plaza ska ha den absolut bästa personalen. Vi söker därmed en kreativ och personlig talang som kan leverera en service utöver det vanliga och välkomnar härmed en säljande drivkraft som har vanan att leverera extraordinära resultat.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Welcome Office Agent”
**** Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten? ****
Welcome Office Agent (WOA) rapporterar till Welcome Office Manager (WOM)
Arbetsbeskrivning "WOA"
* Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
* Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
* Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
* WOA arbetar aktivt med att uppfylla hotellets försäljningsmål.
* WOA är ansvarig för att hantering av kontanter, kortslippar och fakturering är korrekt hanterade och bankas enligt givna instruktioner.
* Administrera bokningar via mail, fax, telefon då bokningsavdelningen inte är på plats.
* Att aktivt ta del av information från WOM.
* Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
* Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
* Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
* Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
* Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
* Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
* Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
* Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM
Ansökan görs via länken nedan. Läs mer om hotellet på www.nordicchoice.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Gemrud Mörner
+46 54149698
Daniel Högfeldt
+46 54100200, +46 705116071
David Carlander
+46 54100200