Qura Care rekryterar Bemanningsansvarig

Qura Care rekryterar Bemanningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv och driven person som under en tid varit nyfiken på att jobba inom bemanning? Drivs du av personliga relationer och vill göra skillnad på riktigt? Vill du vara med och sätta en helt ny standard för vårdbemanning och få vara med och bygga ett bolag i ett tidigt skede? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Qura Care växer och rekryterar en Bemanningsansvarig. Tjänsten innehåller de bästa delarna från roller som konsultchef, rekryterare och säljare. Här behöver du inte välja vilket fokus du vill ha utan här får du allt i en salig blandning.

Qura Care har precis börjat sin resan på allvar och du kommer att ansluta dig till dem vid en tidpunkt då du verkligen kan ha stor inverkan och hjälpa Qura Care att sätta tonen för nästa kapitel i bolagets historia!


Om tjänsten
Hos Qura Care får du en organisation som genomgår en spännande utvecklingsresa, där verksamheten värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Här blir du en del av ett starkt team med fantastiska och ambitiösa kollegor. Bolaget är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Tjänsten är på heltid, med placering på Qura Cares huvudkontor i Västerås. Urvalet sker löpande, vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Bemanningsansvarig kommer du arbeta med hela bemanningskedjan, från ax till limpa. Du rekryterar konsulter och bygger därmed upp ett nätverk av konsulter. Du är ansvarig för dessa konsulter när de är ute på uppdrag. Vidare har du även kundansvaret för ett antal kunder. Du är spindeln i det berömda nätet där du varje dag arbetar för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att just dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Samtidigt kommer du även ansvara för administrativa uppgifter såsom skriva annons, förhandla avtal och ha uppföljningssamtal.

Vem är du?
För att trivas i världens roligaste tjänst, som bemanningsansvarig hos Qura Care, söker vi dig som arbetar för att lyckas med det du tar dig an. Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt. Kanske har du jobbat inom kundsupport eller som ledare inom restaurangbranschen. Kanske du jobbat som försäljare eller så har du sedan tidigare erfarenhet från bemanningsvärlden. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom ekonomi, PA, HR eller motsvarande. En bakgrund inom vårdbranschen är meriterande.

Oavsett vad du har gjort inom service sen tidigare så är du en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit tufft utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på kunden. Du är positiv och har lätt för att skapa och bygga långsiktiga relationer. Att tempoväxla är inget problem för dig och du är bekväm att arbeta både administrativt samt med telefonen som verktyg. Du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Det viktigaste för oss är att du vill utvecklas inom bemanning samtidigt som du gärna använder din framåtanda för att uppnå resultat.

Om verksamheten
Idén om Qura Care uppkom när vi insåg att det fanns tydliga förbättringsåtgärder både inom vårdsektorn och inom vårdbemanningsbranschen.

En utveckling vi ofta ser är att vårdplatserna i Sverige minskar och många avdelningar blir tillfälligt nedstängda utan att återinföras. Vi ser att det finns en skillnad i tillgänglighet till vård beroende på vart i landet man bor. Vi vet att de ekonomiska resurserna inte alltid går till de områden där det behövs som mest och att de som drabbas värst av detta är patienter och vårdpersonal. Detta har skapat ett missnöje för många som arbetar inom vården och har lett till att många har sökt sig till andra yrken.

Vi på Qura Care vill vara den förändring som alla lovar att de ska vara, och hållbara lösningar för våra vårdgivare och konsulter. Vi tror att genom att jobba tillsammans med er kan vi alla vara en del av lösningen för en bättre arbetsmiljö och framförallt erbjuda en bättre vård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024