OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.
Beskrivning
En av våra administrativa assistenter kommer att var tjänstledig för studier.
Vi behöver därför en vikarie för henne. Vårt kontor ligger på Klostergtatan 5 B 5 minuters väg från Resecentrum. Som anställd inom Råd & Stöd har du fritt kaffe, fri frukt och hälsoförmån.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som administrativ assistent består av tre huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi.
Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdets ledning. detta sker med hjälp av kommunens IT-system Heroma, Agresso och EFI. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering och diarieföring. Som administrativ assistent bistår du verksamhetscheferna med att använda kommunens rekryteringssystem. I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi eller en relevant högskoleutbildning med inriktning på personal exempelvis personalvetarprogrammet.
Du behöver vara en mycket god organisatör, ha lätt för att samarbeta och sätta ett värde i att ha en hög servicenivå. Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat Heroma och EFH. God kunskap i lagar och avtal samt riktlinjer som gäller för kommunen är också viktigt. Du kan också arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter
Du har lätt för att anpassa dig till förändrade krav och förutsättningar. det är även önskvärt att du är lösningsinriktad.
Villkor
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gunilla Hult, verksamhetschef
013-263802
Ann Habbe, Kommunal
013-206956
Ingrid Gidlund, Verksamhetschef
013-263447, ingrid.gidlund@linkoping.se
Lisa Tällberg, Facklig repr FSA
013-208405, elisabeth.tallberg@linkoping.se
Albert De Haan, Facklig repr LSR
010-1037048, albert.de.haan@lio.se
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Katarina Hellrin Verksamhetschef
013-263110
Elias Vardi Teamledare
013-206562
Joakim Söderlund SSR
013-207754
Christer Holmström Vision
013-206744