Räddningsmissionen söker insamlingsansvarig privatpersoner

Räddningsmissionen söker insamlingsansvarig privatpersoner

Arbetsbeskrivning

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Våra huvudmän är kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Tillsammans gör vi skillnad!

Vill du vara med och verka för ett varmare Göteborg? Just nu söker vi en insamlingsansvarig för att stärka våra möjligheter att nå dem som få vill nå och lyssna på dem som sällan blir hörda.  
 
Om tjänsten 
Räddningsmissionen är en insamlingsorganisation; en stor del av våra verksamheter är helt beroende av gåvointäkter, och insamling från privatpersoner är en viktig pelare. Gåvorna finansierar bland annat de verksamheter där vi möter kvinnor i utsatta situationer, personer i hemlöshet och barn som har en frihetsberövad förälder. Vi befinner oss nu i en stark tillväxtfas och söker nu dig som vill göra en spännande resa tillsammans med åtta sköna kollegor i vårt taggade insamlings- och kommunikationsteam! 
 
I rollen som insamlingsansvarig ansvarar du för att stärka lojaliteten och öka intäkterna från privatpersoner. Bland annat planerar, utformar och genomför du postala insamlingsutskick till organisationens befintliga privata givare samt rekryterar nya givare och månadsgivar genom olika kampanjer. Du mäter, följer upp och analyserar aktiviteterna och arbetar för ett strategiskt användande av vårt CRM-system.  
 
Vem söker vi?  
Vi söker dig som har en universitetsexamen eller erfarenheter som motsvarar detta inom insamling, marknadsföring eller kommunikation. 

Som person är du strukturerad och noggrann och trivs med att jobba mot tydliga mål och med deadlines. Du har god förmåga att planera och projektleda och går igång när du ser möjlighet att utveckla och optimera processer. Du söker även egen utveckling och stimuleras av att lära dig nya saker. Dina kommunikativa färdigheter kommer väl till pass när du möter och bygger förtroende med dem som stöttar oss. Vi ser också att du har goda kunskaper i Excel samt erfarenhet i att jobba i ett CRM-system. För att göra ett bra jobb tillsammans med oss behöver du känna dig trygg med vår värdegrund!

För oss är lagkänslan viktig; vi är alla del av en större helhet. Hos oss jobbar du växelvis i nära samarbeten och i självständigt arbete men har alltid teamet bakom dig.  
 
Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna.  
 
Bra att veta
Tjänsten kommer att tillsättas snarast och vi intervjuar löpande, vi välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!  
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%. Du har möjlighet att jobba kombinerat från kontoret i Göteborg och hemifrån.  
 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 

Har du frågor angående tjänsten? Kontakta vår kommunikations- och insamlingschef Katerina Ingenlath, katerina.ingenlath@raddningsmissionen.se 
 
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Räddningsmissionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024