Räddningsoperatör till Assistansbolaget (timanställning)

Räddningsoperatör till Assistansbolaget (timanställning)

Arbetsbeskrivning

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi är en rikstäckande bärgningsorganisation och en dygnet runt-bemannad räddningscentral, beläget på vårt huvudkontor i Helsingborg. Vi fortsätter att växa och behöver fler ambitiösa räddningsoperatörer till vår räddningscentral – hjärtat i Assistansbolagets verksamhet.
 
 
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Rollen som räddningsoperatör på vår räddningscentral innebär att du hjälper människor som är i behov av vägassistans, leder och fördelar ut arbete till våra bärgare. Arbetet sker i toppmoderna IT-system samt via telefon och radiokommunikation.
 
 
Din uppgift som räddningsoperatör är att på ett lugnt och professionellt tillvägagångssätt besvara samtal från kunder och samla in information för att skapa dig en så bra bild som möjligt över situationen för att sedan skicka ärendet vidare till en lämplig bärgare. Vi arbetar i toppmoderna IT-system som ger våra räddningsoperatörer en komplett bild över hela Sverige samt de uppdrag man arbetar med. Vårt största fokus är att leverera den bästa kundupplevelsen till varje kund, i varje samtal.
 
 
VI ERBJUDER DIG:

• En ambitiös och driven arbetsplats med engagerade medarbetare. 
• Trivsam miljö i kontor med milsvidd havsutsikt. 
• Möjligheten att utveckla dina färdigheter inom service och operativt koordinerande arbete. 
• Möjlighet att välja mellan dags-, kvälls- eller helgarbete. 
 
 
VEM SÖKER VI?
 
För att lyckas i rollen krävs det att:

• Du förstår och besitter förmågan att ge det bästa kundbemötandet vid varje kundkontakt.
• Du har ett förtroendeingivande och lugnt sätt och motiveras av att hjälpa människor.
• Du trivs i en ombytlig miljö med växelvis högt och lågt tryck.
• Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår.
• Du är organiserad, noggrann och ansvarstagande.
• Du har god datorvana, är lättlärd och uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.
• Fordonstekniskt intresse och kompetens är meriterande men inte ett krav.
 
 
TYP AV ANSTÄLLNING 
Timanställning. 
 
 
ARBETSTIDER
Arbetstider enligt schema. Arbetspass är förlagda dag, kväll eller helg. Du kan anmäla intresse för dag- eller kvälls och helgjobb vid jobbansökan. 
 
 
LÖN
Vi erbjuder en bra fast timlön samt möjlighet till provisionsbaserad lön. 
 
 
PLACERING
Centralt beläget i Helsingborg.
 
 
TILLTRÄDE
Snarast eller enligt överenskommelse.
 
 
Varmt välkommen in med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 


Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansbolaget
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024