OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa en säkrare vardag för dina medmänniskor? Hos oss får du ett jobb där du träffar många människor, vuxna som barn.
I många fall har du möjlighet att göra verklig skillnad och vara till stor hjälp, både för företag och enskilda människor.
Räddningstjänsten Östra Götaland är ett kommunalförbund som har fem medlemmar: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 450 medarbetare. De vanligaste yrkena hos oss är brandman, brandingenjör och räddningsperson i beredskap, RIB (deltidsbrandman). Vi är även ett fantastiskt gäng tekniker, mekaniker, utbildare och administratörer av olika slag. Tillsammans är vi starka och framgångsrika i vårt arbete som handlar om att rädda människor, egendom och miljö vid olyckor och kriser i samhället, men lika mycket om att öka säkerhet och förebygga så att olyckor inte behöver hända. En av våra viktigaste uppgifter är att bidra till att höja människors egen kunskap och förmåga så att var och en kan skapa sin egen säkerhet i vardagen.
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för både kvinnor och män.
Nu söker vi en administratör som kommer vara placerad på vår station i Kallerstad i Linköping, men som även kommer arbeta mot vår station i Lambohov.
Arbetsuppgifter
Som administratör är din huvudsakliga uppgift att stötta stationscheferna i det dagliga arbetet. Du är delaktig i planering, genomförande och uppföljning av verksamheten på stationen, utifrån det uppdrag som vi har och de mål som styr vår verksamhet.
Våra medarbetare är vår största tillgång och du jobbar kontinuerligt och systematiskt med vårt arbetsmiljöarbete i samarbete med eller på delegering av våra chefer. Likaså är du delaktig i vårt viktiga arbete med kompetensutveckling och kompetensförsörjning.
Kvalifikationer
Du har utbildning på lägst gymnasienivå. Det är meriterande med Brandmannautbildning (SMO-examen alternativt Brandman Heltid), alternativt annan likvärdig heltidsutbildning som arbetsgivaren godkänner.
Du har erfarenhet av att planera verksamhet och vi ser gärna att du dessutom har vana av att arbeta målstyrt och med ekonomifrågor. Vidare har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god datorvana samt körkort med lägst B-behörighet.
I ditt arbete är du självgående och driver självständigt dina processer vidare. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kvalitet och noggrannhet är viktigt för dig. Vidare tycker du om att samarbeta och är lyhörd och kommunikativ i relationen med andra människor.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Kontaktpersoner på detta företaget
Detlef Teske - För frågor om tjänsten
010-480 41 32
Mattias Holmqvist - För frågor om rekryteringsprocessen
010 - 480 42 21
Ulf Waltersson - Vision
010 - 480 42 46
Mattias Lagerman - Kommunal
010 - 480 40 00
Joar Hjertberg - Sveriges Ingenjörer
010 480 41 22
Mattias Holmqvist
010 - 480 42 21
Mathias Lagerman - Kommunal
010 - 480 40 00
Anders Ekblom - BRF
010 - 480 40 00
Christer Karlsson - Teknisk Chef
073-020 17 41
Per Nisser - För frågor om tjänsten
010 - 480 40 15