OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta i ett familjärt, växande och globalt företag tillsammans med fantastiska kollegor?
Vi söker nu en person med ekonomisk bakgrund med ett stort intresse för företagande till vårt kontor i Växjö och som vill arbeta nära kunderna.
Vill du arbeta i en varm, personlig och utvecklande miljö där alla känner sig hemma?
Då ska du söka jobb hos oss på Talenom Växjö. Här finns en stor möjlighet att växa kunskapsmässigt och professionellt – samtidigt som du blir en del av en stark gemenskap och laganda.
Tillsammans arbetar vi för att skapa mervärde för våra kunder. Hos oss finns det värme, personligheter och möjligheter att utvecklas. Vi tycker att det viktigt att medarbetare får utrymme att uttrycka idéer och åsikter – därför strävar vi ständigt efter att alltid hålla högt i tak för alla. Tillsammans eftersträvar vi respekt, utveckling, laganda och engagemang – och att ha roligt ihop.
Vi söker en person med erfarenhet som brinner för redovisning. I rollen som konsult hos oss får du möjlighet att använda din analytiska förmåga.
Du kommer att ansvara för kunders månadsredovisning, bokslut, deklaration och skattefrågor. Din främsta arbetsuppgift kommer vara att ha en god relation med dina kunder där månadsrapportering alltid sker i ett härligt samtal.
Att agera coach, analysera rapporter och vara ett stöd till kunder och kollegor ska vara av stor vikt för dig.
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du är orädd, företagsam, har ett intresse för att hjälpa kunder och en vilja att skapa goda relationer med dina kunder.
Vi söker dig som har:
Ekonomisk utbildning, gärna på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Har gjort bokslut.
Gillar att prata med människor och kan förklara så att alla förstår.
Orädd för system och teknik.
God samarbetsförmåga.
Är duktig på att planera ditt arbete och är van att prioritera mellan arbetsuppgifter.
Du kommer att få sällskap av kollegor som verkligen bryr sig. Som gemensamt vill ta oss framåt där prestige inte existerar. Vi har gemensamt som mål att våra kunder skall lyckas och att vi tillsammans ska ta de i mål.
För att passa in hos oss bör du vara social med en god kommunikativ sida. Du tar ansvar och engagerar dig i det du gör. Du är öppen och arbetar målinriktat och ser de utvecklingsmöjligheter som finns både i och för företaget. Talenom Akademin erbjuder många karriärvägar för våra anställda.
Du är en lagspelare med goda ledaregenskaper. Hos oss är det lika viktigt att vara en god kollega som att vara duktig i din roll.
Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. För att trivas hos oss ska du därför kunna stå för och arbeta efter detta. Med mod menar vi att saker inte ska göras på ett visst sätt bara för att det alltid gjorts så. Du måste ha modet att våga förändra sådant som kan bli till det bättre. Med omtanke förstår du hur tufft det kan vara att driva ett företag. Talenom kan spela en roll genom att stötta, coacha och finnas där för våra kunder och på så sätt förenkla vardagen för dem. Med vilja vet vi att om vi ska lyckas så måste det finnas en stark vilja och tro på det vi gör. Ett uttryck som vi använder oss av är ”lyckan av att försöka” vilket speglar målsättningen att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.
För mer information om tjänsten, kontakta Mikael Gustafsson 0768 55 02 55.