Rådgivare

Rådgivare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Inom Customer Service sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. I varje kontakt ska vi erbjuda en stark kundupplevelse, vara effektiva, nyfikna och lösningsorienterade. Vi finns i flera olika kontaktkanaler såsom web, sms, chatt, telefon, email och brev.

Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan våra klienter och de som är skyldiga pengar. Din uppgift är att, tillsammans med den som ringer in, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.

Kvalitét är det absolut viktigaste i vår verksamhet. Då arbetstempot är högt är det viktigt att man klarar av det utan att tumma på kvalitéten. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Kontinuerlig vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik är självklart en del av vardagen.

Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språk är ett stort plus.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Noggrannhet, kundfokus, effektivitet och ett trevligt, positivt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor är nödvändiga egenskaper för att lyckas väl. Ett par års arbetslivserfarenhet behövs för att vara aktuell för tjänsten.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Lowell är en koncern med 4400 medarbetare fördelat på tre regioner i Europa; Norden, UK och Dach. Är du en person som är intresserad av att komma in i en internationell koncern med möjligheter att arbeta i andra länder så är det platsen för dig.

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev.
Vid frågor om tjänsten kontakta Ann-Katrin Andréasson 0763-18 19 22 eller Christoffer Wendin 0735-17 74 79.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 25 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024