Rådgivare

Rådgivare

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som vill vara en del av Lowells Contact Center i Göteborg. Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan den som vill ha betalt och den som ska betala. I just den här rollen letar vi rådgivare till vårt Klient team, det är det här teamet som hanterar frågor från våra klienter - dvs. de som vi hjälper att få betalt för en fordran. Du agerar som spindeln i nätet; svarar på frågor gällande vår handläggning inom inkasso, fakturor, ger råd om hur klienten ska agera framåt etc. Du kommer också serva våra klienter inom vår invoiceprodukt, som ligger steget innan inkasso.



Din uppgift är att, tillsammans med personen som ringer in, agera på information, förklara vår process och ge tips och råd om hur man bäst får betalt för sina fordringar. Våra klienter finns inom hela branschen och kan vara allt från små bolag till stora - alla får samma goda service från detta team.



Våra klienter kommunicerar med oss genom telefon, mail och andra self service kanaler. Det är därför viktigt att du är en person som gillar att kommunicera. I rollen samarbetar man mycket med övriga medarbetare inom vår verksamhet så dina samarbetsskills är självklart på topp! Arbetstrycket är stundom högt men vi tummar aldrig på kvaliteten. Det team som du kommer tillhöra består av underbara kollegor med högt engagemang och lång erfarenhet av både branschen och bolaget.



Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare, kollegor och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du få kontinuerlig vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.



Vi söker dig som är van vid att ha telefonen som arbetsredskap och har erfarenhet av kundkontakt sedan tidigare. Du har en god förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift. Du gillar förhandling och för att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person. Du drivs av att jobba mot mål på daglig basis och att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten. Kunskap om inkassosystemet Nova är väldigt meriterande, har du dessutom kunskap om invoiceprodukter är det ett stort plus,



Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lowell arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Ansökan

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Vid frågor om tjänsten kontakta Martina Glänfält, +46 76 1732807.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 26 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


Facilities Coordinator

Facilities Coordinator

20 december 2024

18 december 2024

Medarbetare till servicecenter

Medarbetare till servicecenter

18 december 2024

17 december 2024