Rådgivare - Almi

Rådgivare - Almi

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Som rådgivare på Almi kommer du vara inriktad på både finansiering och affärsutveckling med huvudfokus inom finansiering. Du kommer möta många spännande och omväxlande kunder och företag. Du kommer att arbeta med kreditgivning för att finansiera företags framtida satsningar och analysera företags möjligheter samt utmaningar. Ditt uppdrag blir även att coacha och agera bollplank åt företag i tillväxt och processleda olika utvecklingsarbeten. Hos oss arbetar du självständigt och i team med ett heltäckande ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete där du har kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper.



Arbetet kräver ett målfokus och en vilja att söka upp nya och befintliga företag, analysera företagets helhetsbehov och erbjuda Almis eller våra partners tjänster. Som medarbetare på Almi bemöter du kunder professionellt och fördomsfritt med ett hållbarhetsperspektiv i åtanke. Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med fokus på tillväxtresan.

Tjänsten är tillsvidare med placering är på vårt kontor i Karlstad.

Om dig

Vi söker dig som brinner för entreprenörskap och personlig utveckling. Dina personliga egenskaper kommer vara dina viktigaste verktyg för att bli framgångsrik som rådgivare. Du är en person som är förtroendeingivande, kontaktskapande och affärsmässig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Där ser vi att kreativitet, utveckling och en vilja till ständigt lärande är viktiga framgångsfaktorer.

Du kommer att vara viktig för vårt arbete med entreprenörer och tillväxtföretag i hela Värmland.

Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer.

Vi tror att du har:

- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har arbetat inom det privata näringslivet och har en god förståelse för företagsekonomi och hur du utvecklar och skapar tillväxt i bolag
- En analytisk förmåga och kan bedöma en kunds behov
- Förmågan att engagera dig och göra det lilla extra för dina kunder i varje situation
- Ett coachande förhållningssätt och en förmåga att vinna förtroende
- Ett affärsdriv och brinner för entreprenörskap och kundkontakter samt vill se utveckling och nå resultat
- Ett sinne för affärer och skapa nya kontaktytor


Vad kan Almi erbjuda dig?

Som medarbetare på Almis kontor i Karlstad kommer du till en innovativ och öppen miljö med erfarna kollegor i en miljö som präglas av teamkänsla. Du får vara med på en spännande resa tillsammans med Almi där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många spännande aktörer inom vår region. Du får en fri roll med stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. På Almi har vi en inarbetad onboardingprocess med utbildningsprogram tillsammans med kollegor och kunder. Detta i kombination med tydliga processer och tjänster bidrar till att du snabbt kommer in i jobbet. Vill du vara med och påverka företagsutvecklingen i region Värmland så är detta en mycket spännande roll.

Att arbeta på Almi

På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse - att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.

På Almi värdesätter vi olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vi är 15 anställda på Almi Värmland och vår vision är att investera i framtida tillväxt. Med affärsutveckling, lån och riskkapital möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till lönsamt hållbara tillväxtföretag.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 27 oktober!

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


Rådgivare

Rådgivare

20 december 2024

20 december 2024

17 december 2024