Rådgivare, Företag Liv & Pension

Arbetsbeskrivning

Om oss

När du jobbar hos oss på LF Kalmar blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till stora resurser - inte minst genom mer än 240 trevliga och kompetenta kollegor. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje.  Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig.

Om jobbet

Är du en ansvarstagande person som ständigt har kundens bästa för ögonen och motiveras av att nå uppsatta mål och långsiktiga kundrelationer, då kan du vara den vi söker!

I rollen som Rådgivare inom Företag Liv & Pension, kommer du att arbeta med nykundsbearbetning och kundvård av befintliga kunder på företagsmarknaden i Kalmar med omnejd. Ditt kundsegment är små och medelstora företag. Kundmötet kommer till största del vara fysiska möten men även digitala och telefonmöten kan förekomma. Som rådgivare är det viktigt att vara lösningsorienterad, att ha hög aktivitet och stort engagemang. I arbetsuppgifterna ingår även att se till helheten Sak, Liv och Bank för våra kunder.

Vem är du?
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Engagemang, Tillit och Öppenhet samt tar ansvar för att skapa en positiv LF-anda på arbetsplatsen.
Du motiveras av individuella mål men har ett affärsmässigt tänk med bolagshatten på. Du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du gärna samarbetar kring gemensamma affärer. Du är målmedveten, noggrann och får arbetet slutfört på ett strukturerat sätt. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och anpassa dig till förändringar.
För att lyckas i rollen ser vi att du har Livdiplom eller liknande certifiering jämte en akademisk utbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du har SwedSec-licens och erfarenhet av rådgivning inom Liv & Pension.
Du är initiativtagande och söker självständigt upp nya utmaningar inom arbetet för att utmanas och utvecklas. Du är proaktiv i ditt relationsbyggande både för att nå nya kunder men också i ditt sätt att arbeta för att behålla och utveckla befintliga kundrelationer.
Mer information
Du kommer vara placerad i Kalmar men du har södra Kalmar Län som arbetsområde. Tjänsten är tills vidare och på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till en personlighetstest och ett problemlösningstest. Det är en del av vår urvalsprocess. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Du ansöker via LF Kalmars hemsida under lediga jobb.
Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information om tjänsten, kontakta
Rådgivningschef Anders Johansson, telefon: 0730-779178
Facklig representant Sam Cansund, telefon: 0480-691 83

Kontaktpersoner på detta företaget

Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

Tegeluddsvägen 21
None

Postadress

Tegeluddsvägen 21
Stockholm, 11541

Liknande jobb


Jobba Med Försäkringar

13 november 2024

Försäkringsrådgivare Lantbruk

Försäkringsrådgivare Lantbruk

19 november 2024