OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar AB
Vill du vara en del av något större?
Vi ägs av våra kunder. Vi delar gator, stränder och torg med våra kunder. Därför drivs vi av att erbjuda trygghet via våra tjänster och att investera i vårt gemensamma samhälle.
Tillsammans är vi starka
Hos oss jobbar vi tillsammans och stärker varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet
Vi söker nu en Rådgivare Företagsförsäkring med placering på vårt kontor i Malmö.
Som Rådgivare Företagsförsäkring har du ansvar för att bearbeta och förädla en befintlig kundstock och för att tillgodose nya kunders behov genom inkommande och utgående telefoni.
Är du en ansvarstagande person som ständigt har kundens bästa för ögonen och motiveras av att nå uppsatta mål och skapa långsiktiga kundrelationer, då kan du vara den vi söker.
Beskrivning av rollen
Vi erbjuder en tjänst där du själv har ansvar för att dina kunder är rätt försäkrade och att de erbjuds en bra service. Teamet som du ingår i har som uppgift att med telefon som huvudsakligt arbetsredskap tillgodose våra befintliga och nya företagskunders behov av försäkratjänster.
Vilka är vi
Vi är ett team på 14 företagssäljare som arbetar för att skapa trygghet för våra företagskunder i deras verksamhet. Vi sätter höga mål och stöttar varandra för att lyckas nå dem. Vi har en varm och kamratlig atmosfär där samarbete och att ställa upp för varandra är grunden för vår gemensamma framgång.
Vem är du
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en lagspelare som har ett affärsmässigt tänk och alltid uppvisar ett gott kundbemötande. Du är van att arbeta mot en försäljningsbudget och du har dokumenterat goda försäljningsresultat. Du behöver vara noggrann och kunna arbeta strukturerat. Du har förmåga att se helheten, fånga upp behov och tar gärna första steget för att utveckla vår lönsamma affär över tid.
Vi söker dig som är trygg att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor. Du är initiativrik, du stimuleras av att arbeta med långsiktiga kundrelationer och har en positiv påverkan på de människor som du arbetar tillsammans med.
Vi ser gärna att du har god erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring och det är meriterande om du har ett Sak-diplom företag.
Ansökan
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan tiden för ansökan har gått ut. Vi ser därför att du skickar in din ansökan i form av CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 27 februari. I denna urvalsprocess använder vi oss av tester, vilka du kommer att få skickade till dig efter att du skickat in din ansökan.
Vill du veta mer
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta säljchef Henrik Lundström tel. 076-773 81 35.
Facklig kontaktperson för Forena är Björn Lindwall, tel. 076-773 80 68
Kontakt HR: Jenny Lundqvist
Varmt välkommen med din ansökan