OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som jobbar hos oss på Länsförsäkringar Södermanland blir det en del av din vardag att varje dag bidra till något större. Du blir en del av ett företag som står närmast sina kunder. Vi utvecklar tillsammans det samhälle som finns runt omkring oss, både långsiktigt och förebyggande. På så sätt kan du vara med och tillföra ett varaktigt värde som går utanför ditt eget arbete. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar, för all tid. Vår ambition är att ha de nöjdaste kunderna och att vara länets bästa arbetsplats. Vill du vara en del av något större? Till vårt huvudkontor i Nyköping söker vi nu fem projektanställda Rådgivare Försäkring Privatmed möjlighet till tillsvidareanställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som rådgivare försäkring privat arbetar du med försäljning och rådgivning av sakförsäkringar. Under 2021 startar vi dessutom upp tre stora projekt där du kommer att vara behjälplig och svara på kundernas frågor. Din målgrupp är privatpersoner i Södermanlands Län och du arbetar gentemot såväl befintliga som nya kunder. Dina kundkontakter sker via inkommande samtal, meddelanden, e-post, uppsökande verksamhet och fysiska möten. Resor inom länet kan förekomma. I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
För den här tjänsten är det ett krav att du har följande kvalifikationer:
Erfarenhet av att arbeta med service
Erfarenhet av administrativt arbete i digitala system
Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift
Kan kommunicera på engelska i tal
Det är meriterande om du dessutom:
Har försäljningserfarenhet, antingen via uppsökande eller inkommande verksamhet
Har erfarenhet av arbete med försäkringar
Kan kommunicera på ytterligare språk än svenska och engelska, främst i tal.
Har eftergymnasial utbildning.
Personliga egenskaper
Det här arbetet förutsätter att du har lätt för, och trivs med, att knyta och bibehålla kontakter. Du är ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete och har en positiv attityd. I vår arbetsgrupp, som består av andra som också arbetar som rådgivare, har vi stort fokus på samarbete och delaktighet så vi förutsätter att du som söker också trivs med det och vill vara med och bidra till gruppen. Rollen ställer stora krav på flexibilitet och att kunna hantera flera saker parallellt då arbetsuppgifterna är varierande.
Länsförsäkringar Södermanland söker dig med rätt personlighet, kompetens och erfarenhet för tjänsten. Bolagets målsättning är att vår organisation ska spegla mångfalden bland våra kunder.
Övrig information och kontaktuppgifter
Tjänsten är en projektanställning, initialt till och med 2022-01-07 med möjlighet till tillsvidareanställning. Tjänsten är tillgänglig att söka via vårt rekryteringssystem till och med den 2021-03-14. Du söker genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får efter att ha klickat på ”ansök”. Vi undanber personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig och dels på grund av att det personliga brevet ökar risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och tillämpar tester under processen. Urvalsarbetet påbörjas efter sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan, via vårt rekryteringssystem!
För mer information eller frågor om tjänsten, kontakta Daniel Frisäter, Försäljningschef, på 0155-48 41 44 eller 073-708 36 22.
Fackliga kontaktpersoner är Eva Pettersson, Forena, 0155-48 41 55 och Martin Halldin, SACO, 0155-48 41 19.