Rådgivare inom inköps- och faktureringsprocesser – Deltid

Rådgivare inom inköps- och faktureringsprocesser – Deltid

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en rådgivare inom inköps- och faktureringsprocesser till vår kund i Stockholm. Uppdraget har en omfattning på 15%. Kunden genomförde en analys av inköp 2021 med hjälp av en extern part. Ett beslut togs att centralisera inköpen 2023, och sedan har en gradvis uppbyggnad av den centrala inköpsfunktionen skett. Inköpskoordinatorer har anställts och verksamheten har successivt anslutits. Vidare har ett beslut tagits att skapa en separat inköpsfunktion för att hantera inköp av IT-drift, lokaler, kurser och konferenser samt systemförvaltning.

Kunden har kommit en bit på vägen med implementeringen av en ny intern inköpsorganisation, men vissa delar upplevs som utmanande. En intern utvärdering är pågående för att kartlägga hela inköpsflödet och användas som underlag för att fortsätta utveckla inköpsprocessen. Målet är att formulera en tydlig vision som kan kommuniceras internt. Utvärderingen förväntas vara klar inom kort.

I framtiden kommer inköpsprocessen att fortsätta utvecklas. För att säkerställa framgång planerar staben att anlita en extern expert inom inköp och verksamhetsutveckling. Konsulten kommer att agera som rådgivare och stödja implementeringen av nya funktioner genom att ge stöd till beställare (chef) och projektledare. Exempel på stöd kan inkludera:

- Hjälp med att skapa en tydlig vision för inköpsstrategi och inköpsverksamhet, inklusive områden som målgruppsindelning, grad av centralisering, möjligheter att effektivisera processer och kontroller, bästa metoder, jämförelser med mera.
- Generella råd och stöd för att utveckla och implementera en effektiv inköpsprocess (alla aspekter kan vara relevanta - från strategiskt till operativt. Detta inkluderar planering och organisering av uppföljning av inköp).

Skallkrav

- Tidigare erfarenhet av att dokumentera och förbättra inköpsprocesser inom offentlig sektor, med ett speciellt intresse för att utveckla och effektivisera verksamheten.
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och effektivisering av inköpsprocesser offentliga affärer. Hos kunden genomförs inköp enligt LOU.
- Erfarenheter av liknande uppdrag som innefattar både analys och skapande av målbild och strategi för att utveckla en effektiv inköpsprocess.
- Bevisad erfarenhet av att vara involverad i genomförandet av föreslagna eller beslutade åtgärder för effektivisering.
- Dokumenterad erfarenhet av uppföljning av inköpsflöden.

Personliga egenskaper

Vi vill gärna att du som söker uppdraget är: självgående, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-10-09/ snarast
Slutdatum: 2024-12-31. Med möjlighet till förlängning längst t.o.m. 2025-06-30
Omfattning 15 %
Ort: Stockholm. Delvis på distans
Sista ansökningsdagen: 2024-10-04
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 4 oktober 2024

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024