OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi ett flertal rådgivare inom pension till ett nystartat, centralt team i Stockholm med ett nytt koncept. Här finns möjligheter både för dig som vill satsa på en utåtriktad säljverksamhet eller på en förvaltande, mer omvårdande roll med våra befintliga kunder.
Brinner du för försäljning, är affärsinriktad och älskar att överträffa förväntningar? Vill du utvecklas i din rådgivarroll och utveckla ditt kontaktnät? I den här rollen fokuserar du på den första kontakten med kunderna och presenterar vårt kunderbjudande.
Drivs du av den personliga kontakten med befintliga kunder och sporras av att erbjuda de bästa lösningarna? Då kan den förvaltande rollen vara något för dig, med den täta dialogen med våra kundföretag.
Central Pension Sales har en central roll i att stötta våra rådgivarteam runt om i landet med tjänster inom rådgivning och nykundsanskaffning.
Du kommer att ha en aktiv del i att gemensamt bygga upp verksamheten och skapa värde för organisationen och våra kunder. Teamet kommer att vara blandat och även bestå av både mer juniora och seniora rådgivare där ni kompletterar varandra i erfarenhet och arbetsuppgifter. Ni bildar ett starkt team där ni arbetar i nära samarbete med varandra, men med individuellt resultatansvar. Tjänsten innebär stort eget ansvar och du har frihet att påverka din egen vardag.
Du behöver inte ha lång erfarenhet men du behöver licenser för rådgivning och ha en stark vilja att lyckas och erbjuda våra kunder det allra bästa.
- Licensierad tjänstepensionsrådgivare
- Erfarenhet av pensionsrådgivning
- Är mycket socialt kompetent med hög moral och etik
- Är affärsdriven, målinriktad och förtroendeingivande
Du får gärna ha arbetat i branschen i några år, men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.
Placeringsort: Stureplan 8, Stockholm
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-06-20
Kontaktperson: Magnus Svenningsson, Head of Central Pension Sales, 073-599 75 38
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?