Rådgivare inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Våra rådgivares arbetsuppgifter är mycket varierande och kan innefatta allt från rådgivning i hur lagar och regler om personlig assistans ska tillämpas, assistansmiljöfrågor och personalfrågor samt administration och dokumentation. Som rådgivare bör du kunna arbeta självständigt och strukturerat och samtidigt vara öppen för uppdragsgivarens behov av individuella lösningar i sin personliga assistans. Arbetet innebär många kontakter med assistansanvändare, deras företrädare, arbetsledare och personliga assistenter, både i telefon och vid personliga möten.

Vi söker dig med relevant bakgrund och högskoleutbildning. Kunskaper inom administration kombinerat med erfarenhet och kunskap om personlig assistans kan också vara en bra bakgrund. Du ska gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller annan LSS-verksamhet oavsett övrig kompetens. Nödvändigt är ett intresse för människor och ett engagemang för människors lika rättigheter. Arbetet kräver att du är ansvarsfull och noggrann och har goda datorkunskaper. Våra uppdragsgivare förväntar sig stort engagemang och hög prestationsförmåga av kansliets medarbetare. I gengäld känner du att dina insatser har betydelse för andra och du får mycket uppskattning för dina insatser.

Vill du vara med och ge våra uppdragsgivare det bästa stödet i deras assistans? Ansök via länken nedan.

Arbetstid: Heltid. Tillträde snarast. Provanställning. Avtal KFO-Vision.

Lön: Individuell lönesättning. Avtal KFO-Vision.

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Scherman,
08-789 30 38
Agneta Scherman, rådgivningschef
08-789 30 38
Anette Ärlerud, Gruppchef
087893056

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brukarkooperativet JAG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 maj 2018

Besöksadress

Klara Södra Kyrkogata 1
STOCKHOLM

Postadress

BOX 16145
Stockholm, 10323

Liknande jobb


HR-Strateg

27 november 2024

HR-samordnare

27 november 2024

27 november 2024