OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Almi Borås söker vi dig som vill axla den utvecklande och spännande rollen som rådgivare med fokus på affärsutveckling. Här blir du en del av ett drivet och engagerat team som brinner för att hjälpa företag framåt. Tillsammans gör ni skillnad genom att erbjuda affärsutveckling och finansiering för att idéer skall bli verklighet och företag får möjlighet att nå nya höjder!
Hur ser rollen som rådgivare ut hos Almi?
När du arbetar som rådgivare hos Almi i Borås är ingen dag den andra lik! Du kommer att ha en bred roll med fokus på att vägleda, stötta och coacha företagare framåt i deras utveckling. I detta ingår alltifrån att analysera kundens behov till att ge råd, stöd och komma med idéer och lösningar på hur kundens resa framåt skall se ut. Dessa företag kan vara alltifrån nystartade till väletablerade bolag som står inför en tillväxtresa - så nyfikenhet, erfarenhet och förståelse för affärsutveckling kommer vara viktiga nycklar för att lyckas i rollen som rådgivare!
Vad innebär det egentligen att ingen dag är den andra lik? På Almi i Borås kan det innebära att du ena dagen är ute och nätverkar för att komma i kontakt med nya kunder, för att nästa hålla i en workshop, facilitera grupper, gå på – eller varför inte – hålla i ett intressant event! Arbetet är självständigt och passar dig som trivs i en utåtriktad roll med många externa kontaktytor. Du har stor frihet under ansvar att planera och fördela din tid så att du på bästa sätt bygger nätverk och kommer i kontakt med människor som har spännande idéer ni tillsammans kan ta till nästa nivå! Med ditt konsultativa och coachande förhållningssätt kommer du få möjligheten att bidra till företags framgång, tillväxt och utveckling.
Vem söker vi till denna roll?
Vi ser att du som söker har någon form av akademisk utbildning . Du har tidigare erfarenhet av affärsutveckling och troligtvis har du själv startat bolag tidigare. För att kunna stötta och coacha dina kunder på bästa sätt är det en stor fördel om du har erfarenhet av att starta och driva bolag du förstår både utmaningarna och möjligheterna och har förmågan att kunna guida dina kunder rätt kring såväl affärsidé och strategi som anskaffning av kapital. Vidare så ser vi att du har god ekonomisk förståelse och känner dig trygg i företagsekonomi. Har du ett stort nätverk i Borås är detta ett stort plus i kanten, och vi ser att du som söker bor i närområdet då rollen kräver en lokal närvaro på daglig basis. Då det förekommer en hel del kortare resor i tjänsten är körkort något som kommer att underlätta din arbetsdag.
Som person tror vi att du är social, nyfiken, trygg och förtroendeingivande. Du är relationsskapande och trivs i en roll där du både får etablera samt vårda långsiktiga relationer. Att se andra lyckas är något som får ditt hjärta att slå ett extra slag, du är generös med din kompetens och delar gärna med dig av både erfarenheter och kunskap till dina kunder och kollegor! Du har ett gott självledarskap och inre driv – du är nytänkande och håller dig uppdaterad kring vad som händer i vår omvärld. Att arbeta mot gemensamma mål ser du som en självklarhet och tillsammans med dina engagerade kollegor gör ni skillnad och driver Almi i Borås framåt.
Hur är det att arbeta på Almi?
På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt. På Almi värdesätter vi olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kan påverka din arbetsdag i ett flexibelt arbete med stort eget ansvar. Du får ett utåtriktat jobb där du träffar många spännande och omväxlande kunder och företag. Givetvis ingår trevliga, engagerade och duktiga kollegor i jobbet som stöttar dig i ditt arbete. Vi har kollektivavtal och värdefulla förmåner med möjlighet till kompetensutveckling. Vi sitter i fina lokaler i centrala Borås.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Almi med Jurek. Du söker tjänsten via jurek.se med CV och personligt brev, alternativt med din LinkedIn-profil och personligt brev.
Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se eller 031-712 83 50. Vi ser framemot din ansökan – väntan inte med att skicka in den då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag!
Almi
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder finansiering och affärsutveckling till SME-företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom systerbolaget Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet. Läs mer om Almi på www.almi.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52