OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Brottsofferjouren.
Om företaget:
Brottsofferjouren Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation som ger stöd till brottsoffer, anhöriga och vittnen samt arbetar för bättre villkor för personer som drabbats av brott. Med FN:s konvention om mänskliga rättigheter som grund arbetar vi för att alla brottutsatta ska få det stöd de behöver. Varje år får mer än 65 000 människor stöd av hundratals ideellt utbildade medmänniskor på landets 60 lokala brottsofferjourer.
En av deras viktigaste verksamheter är Brottsofferjourens nationella stödlinje för brottsutsatta 116 006, öppet alla dagar året runt. På 116 006 är det alltid någon som lyssnar, hanterar det akuta, svarar på frågor, ger råd och förmedlar kontakt med den lokala brottsofferjouren i stödsökandens område. Stödlinjen utgör navet för hela Brottsofferjourens stödverksamhet.
Läs mer på www.brottsofferjouren.se.
Arbetsuppgifter:
I rollen som rådgivare arbetar du dagligen med att ge råd, stöd och information till stödsökande genom Brottsofferjourens nationella telefon, chatt och e-post. Du kontaktar den lokala jouren och förmedlar de inkomna ärendena samt ansvarar för kontakten med Brottsofferjourens samarbetspartners för informationsutbyte. Vidare registrerar du ärenden i brottsofferjourens digitala ärendehanteringssystem och förvaltar övriga administrativa uppgifter. Arbetet sker i nära samarbete med övriga rådgivare.
• Svara på inkommande samtal till deras nationella nummer 116 006
• Ge råd, information och stöd till stödsökande via telefon, chatt och e-post
• Övergripande registrering, dokumentation och uppföljning av ärenden i digitalt ärendehanteringssystem
• Kontakter med lokala jourer för förmedling av ärenden och fungera som stöd och bollplank för lokala samordnare i de stödärenden de handlägger
• Kontakt med samarbetspartners för informationsutbyte
• Genomföra och dokumentera uppföljande intervjuer med fd stödsökande en tid efter ärendets avslutande
• Allmänt förekommande administrativa uppgifter kopplade till arbetet
Tjänsten innebär att du på schemalagda tider arbetar i team tillsammans med övriga medarbetare på den nationella stödlinjen. Den normala arbetstiden är vardagar 8.30-17.00
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Yrkesmässig erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer. Har lätt för att ta och få kontakt med människor som är i behov av stöd.
• Meriterande med utbildning inom socialt arbete, kriminologi, juridik eller närliggande områden
• God datorvana samt kunskap i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
En förutsättning är att du är prestigelös och flexibel och trivs i att arbeta i team på en dynamisk arbetsplats där roll och fördelning av arbetsuppgifter kan variera. Du har förmåga att sätta den stödsökande i fokus och är lugn, uppmärksam samt tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet med att arbeta tillsammans med andra. Slutligen är du ansvarstagande i ditt arbete, du tar ägandeskap för att driva ditt arbete framåt och är alltid lösningsorienterad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Månadslön, individuell lönesättning tillämpas. De har kollektivavtal med Fremia och Unionen + Akademikerförbunden.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund