Rådgivare till Lowell Kundservice mitt i centrala Göteborg

Rådgivare till Lowell Kundservice mitt i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice? Är du kvalitetsmedveten och trivs i en effektiv miljö? Academic Work söker för Lowells räkning dig som är en ambitiös och driven person till rollen som betalningsrådgivare. Med höga mål och ambitioner är Lowell ett spännande inkassobolag med lokaler i den alldeles nya byggnaden Kineum mitt i centrala Göteborg. Tjänsten är en bra möjlighet för dig som vill arbeta serviceinriktat, hjälpa kunder att bli skuldfria och ta dig an en ansvarsfull roll samtidigt som du fokuserar på att utveckla dina arbetsmeriter inför framtiden. Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Lowells räkning en rådgivare till deras kontor i Göteborg. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att bli anställd direkt hos Lowell.

Du kommer att arbeta i Lowells Contact Center, där merparten av alla deras kund- och klientkontakter äger rum. Lowell strävar efter att i varje kontakt erbjuda en stark kundupplevelse, vara effektiva, nyfikna och lösningsorienterade. Dem finns i flera olika kontaktkanaler, och som medarbetare inom contact center är du länken mellan deras klienter och kunder. Din uppgift är att, tillsammans med den som ringer in, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen. Verksamheten lägger stor vikt på förmågan att kunna bibehålla god standard trots att arbetstempot är högt, då kvalitén är det absolut viktigaste för Lowell.

Du kommer att få en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Kontinuerlig vidareutbildning samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik är självklart en del av vardagen.

Av Lowell erbjuds du


* Kontorsmiljö i den nya fräscha byggnaden Kineum med hela två våningar på plats i centrala Göteborg.
* Bra förmåner och goda arbetsvillkor.
* Arbete mot tydligt uppsatta mål, vilka grundar sig på att få gäldenärerna att betala sina fodringar till företaget.
* Hybrid arbetsmodell där du har möjlighet att arbeta halvtid hemifrån, efter din provanställning.
* Jobba-hemma-bidgrad för att få en bra arbetsplats hemma, efter din provanställning.
* Generöst friskvårdsbidrag och lunchsubvention


ARBETSUPPGIFTER
- Ta kontakt med gäldenärer via telefon, mail och brev
- Ta emot samtal och mail från gäldenärer
- Ta fram och komma överens om betalningsplaner
- Rådgivning för gäldenärer

Kulturen i gruppen präglas av högt engagemang och god samarbetsförmåga där man fördelar arbetsuppgifterna i gruppen, samtidigt som man har kul på jobbet och nära till skratt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har en godkänd gymnasial examen
- Har ett par års arbetslivserfarenhet från kundservice eller telemarketing call/contact center eller jämförbar serviceerfarenhet
- Har vana av att arbeta serviceinriktat och med dator som nära verktyg
- Har godkänt belastningsregister och inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo

Det är meriterande om


* Du har arbetat med förhandlingar eller liknande vid tidigare tillfälle.
* Du har arbetat med inkasso eller finans
* Du kan prata fler språk


Vi ser att du är en person som drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. Vidare så trivs du med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo där huvudsakliga arbetsuppgiften är att hantera kunder och klienters ärenden via telefon, mail och chatt. Noggrannhet, kundfokus, effektivitet och ett trevligt, positivt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor är nödvändiga egenskaper för att lyckas väl. Rollen består till stor del av arbete i telefon, chatt eller mail vilket innebär att stor vikt läggs vid din tidigare servicevana och personlig lämplighet.

Övrig information


* Start: 22 maj
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Gårda


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Lowell Sverige, tidigare Lindorff, är tillsammans med deras systerföretag i Danmark och Finland, samt tidigare Intrum Justitia i Norge, en del av Lowell-koncernen sedan i mars 2018.

Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. De har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster. I Sverige har Lowell kontor i Stockholm och Göteborg med totalt 250 anställda. Hela Lowell-koncernen har 4 400 anställda varav 850 har hemvist i Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024