OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Vill du vara med att utveckla Kundservice och vara företagets ansikte utåt?
På Kundservice är vi experter på kommunikation och är tillgängliga i olika kanaler för våra kunder. Vår ambition är att bli det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling för både individ och samhälle. Vi vill skapa förtroendefulla relationer och leverera kundservice i världsklass.
I rollen som rådgivare arbetar du med telefon och mail som främsta verktyg och är den första kontaktytan för våra kunder. Arbetet innebär att svara på frågor och ge råd som hjälper kunderna att hitta lösningar som passar varje individs behov. Du ansvarar för att säkerställa att vi har en god service och ett gott bemötande i samtliga kanaler. Arbetet innebär även att följa upp och handlägga ärenden.
Som rådgivare får du också möjlighet till att utveckla avdelningen genom att bidra i projekt som syftar till att tillvara ta kundinsikter och skapa kundvärde avseende bland annat våra kommunikationskanaler, vår hemsida och Mina Sidor.
Våra öppettider är måndag till torsdag kl. 08.00-20.00 och fredagar kl. 08.00-16.30. De för kunden förmånliga öppettiderna innebär visst kvällsarbete där vi i möjligaste mån försöker lösa ett schema som passar dig som individ.
Tillträde till tjänsten är så snart som möjligt, enligt överenskommelse. För oss är det viktigare att hitta rätt person än att du kan börja med kort varsel.
Vem vi söker
Vi söker dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden och i dialog med dem ta fram den bästa lösningen. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig väl både muntligen och i skrift, på såväl svenska som engelska. Behärskar du ytterligare språk är det självklart meriterande.
Vi söker dig som är en lagspelare då det för oss är lika viktigt med bra stämning och samarbete inom gruppen, som det är att kommunicera med kunden. Du drivs av gemensamma mål och ser förbättringsarbete som en del av vardagen.
Då arbetet till stor del handlar om att lyssna in situationen för att sedan kommunicera och presentera/argumentera för olika lösningar är det bra om du har tidigare erfarenhet från Kundservice. Har du dessutom erfarenhet från arbete inom bank och finans är det ett plus. Det är dock inget krav utan med rätt inställning kommer du långt, så tveka inte att testa att söka.
Om oss
Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
Utöver kontorets attraktiva läge i centrala Göteborg erbjuder vi förmånliga villkor som marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid etc. Vi är också stolta över att kunna erbjuda alla medarbetare en möjlighet att arbeta ideellt via Göteborgs Räddningsmission inom ramen för sin anställning.
Frågor om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunilla Svärdström, Team Manager Kundservice, på gunilla.svardstrom@sileokapital.com. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!