OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som rådgivare inom Kundservice arbetar du med telefon och mail som främsta verktyg och är den första kontaktytan för våra kunder. Arbetet innebär att svara på frågor och ge råd som hjälper kunderna att hitta lösningar på deras ekonomiska situation. Arbetet innebär även att följa upp och handlägga ärenden.
Det är ett roligt och givande arbete, men också utmanande då vi möter människor i utsatta situationer i livet. Inom teamet stöttar och hjälper vi varandra och vi har löpande dialoger om hur vi kan utveckla och förbättra verksamheten på olika sätt.
Vår ambition är att bli det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling för både individ och samhälle.
Arbetstiderna är 08.00-16.30 tre dagar i veckan och 11.30-20.00 två dagar i veckan.
Schema för varje månad skapar vi tillsammans i gruppen. OB utgår utöver den vanliga månadslönen när du jobbar kväll.
Denna tjänst är ett föräldravikariat med start i augusti/september 2021 och pågående ca till juni 2022.
Vem vi söker
Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta med kundservice eller rådgivning via telefon och mail och som vill hjälpa människor som har hamnat i ekonomiskt tuffa situationer. Då arbetet till stor del handlar om att lyssna in situationen för att sen kommunicera och presentera/argumentera för olika lösningar är det bra om du har tidigare erfarenhet från kundservice.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och empatisk, samtidigt som du är lösningsinriktad och har förmåga att med tydlig struktur guida kunderna genom olika situationer. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.
Då utveckling och ständiga förbättringar är en del av vårt sätt att arbeta är det viktigt för oss att du är nyfiken och vill bidra på olika sätt, även utanför din specifika yrkesroll.
Om oss
Sileo Kapital är ett kreditservicebolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten. Vi tror stenhårt på devisen "laget för jaget" och söker efter kollegor som både vill utvecklas i sin yrkesroll och vara med och bygga ett fantastiskt företag.
Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du varmt välkommen att kontakta Teamchef Mohammad Isam - mohammad.isam@sileokapital.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan senast 1 augusti.