Rådgivare växel och reception inom Kundcenter, Gävle

Rådgivare växel och reception inom Kundcenter, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Som Rådgivare i vår Reception/Växel på Kundcenter ska du vara tillgänglig och stötta våra handläggare. Du driver förvaltning och utveckling av Kundcenters interna processer samt driver ner onödig efterfrågan genom samarbete med andra avdelningar. Du är en viktig del i vårt kvalitativa arbete och ansvarar för att coacha medarbetare för att driva enhetlig och rättssäker ärendehantering, bland annat genom medlyssning och stickprov av ärenden. Du medverkar i aktiviteter för att kompetensutveckla medarbetare samt medverkar vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare. Du deltar även i arbetsgrupper och utvecklingsprojekt. Du driver och utvecklar kundcenters telefonilösningar, ansvarar för felanmälningar samt samverkar med leverantörer. Vid behov stöttar du även andra avdelningar med vår telefoni.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har minst två års erfarenhet från arbete på Kundcenter i närtid och att du har gymnasieexamen. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du har god vana av Officepaketet och att jobba med IT- system och har lätt för att lära dig nya IT-system.
Du har erfarenhet av att arbeta med telefonilösningar på ett kundcenter och att samarbeta med telefonileverantörer kring daglig drift samt utveckling.

Det är meriterande om du har erfarenhet från Lantmäteriets Kundcenter. Det är även meriterande om du har en påbyggnadsutbildning som är relevant inom vårt verksamhetsområde samt har arbetat inom statlig verksamhet tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som Rådgivare på Kundcenter är du serviceinriktad, trygg och samarbetar väl med andra människor. Du är pedagogisk, har ett coachande arbetssätt och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Vidare vill vi att du är noggrann och strukturerad och har en god förmåga att analysera information. Du har en positiv, lösningsorienterad attityd och finner nya lösningar på gamla problem. Du skapar lätt relationer med andra.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33

Sammanfattning

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024