OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Polismyndigheten och Länskommunikationscentralen
Polismyndigheten i Östergötland är Sveriges fjärde största med ca 870 anställda.Myndigheten är indelad i fyra avdelningar.Vid Ordningsavdelningen finns en enhet som ansvarar för bl.a. länskommunikationscentralen.
Vid LKC arbetar trettiotalet radiooperatörer, varav ca hälften är poliser.Vid LKC finns också ledningsbefäl som prioriterar och leder verksamheten.
Huvuduppgiften för LKC och radiooperatörerna där är att med modern teknik ta emot, bedöma och förmedla uppdrag till vår personal på fältet.För att klar detta uppdrag krävs medarbetare med empati, analytisk förmåga och som förstår att sätta medborgaren i fokus.
Om arbetet
Vi söker nu radiooperatörer till vår Länskommunikationscentral i Linköping.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för en radiooperatör är att
-besvara alla slags inkommande radio- och telefonsamtal
-upprätta s.k. händelserapporter
-dirigera polispatruller och
-göra registerkontroller.
Om Dig
De formella kraven är att Du fyllt 25 år, har lägst gymnasiekompetens eller polisutbildning, kan kommunicera på engelska och har mycket goda kunskaper om Office-paketet eller motsvarande programvara.
Kraven på Dig som person är att Du är empatisk, stresstålig, kan uttrycka dig enkelt och begripligt i tal och skrift, har god simultankapacitet och kan samarbeta bra.
Anställningsvillkor m.m.
Under anställningsproceduren skall Du vara beredd att genomgå lämplighetstester.Om Du inte redan är anställd vid Polisen gäller också att du skall vara beredd att genomgå säkerhetskontroll och att anställningen inledningsvis är tidsbegränsad genom provanställning om sex månader.
Arbetstiden är förlagd i rullande treskift med bra möjligheter att påverka förläggningen av arbetstiden genom s.k. periodplanering.
Polismyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Vi räknar med att kunna lämna besked om anställning under mars månad.