OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet som präglas av högt driv och samarbetsförmåga där allas kompetens tas till vara? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet samt ett intresse för offentlig upphandling!
Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandlingen och förvaltningen av samordnade ramavtal för varor och tjänster åt andra statliga myndigheter. Inom IT- och telekomområdet kan ramavtalen även användas av kommuner och regioner. Statens inköpscentral har ca 2300 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.
Vi på enheten för ramavtalsförvaltning är för närvarande 25 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. På grund av kommande pensionsavgångar finns det nu möjlighet att bli en av våra nya kollegor!
Tjänsten som ramavtalsförvaltare
Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att löpande förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakter både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för. Du ansvarar även för att ta fram vägledande material för att underlätta för beställare vid avrop från ramavtalen. I tjänsten ingår att arrangera årliga uppföljningsmöten med leverantörer, sammanställa statistik och att omvärldsbevaka.
I tjänsten som ramavtalsförvaltare deltar du även i avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. Du kommer dessutom att medverka i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal.
Är du vår nya kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.
Vi söker dig som har:
• För tjänsten relevant universitets- eller högskoleexamen (180hp), alternativt annan relevant utbildning (exempelvis YH-utbildning) som tillsammans med erfarenhet sammantaget bedöms som likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet
• kunskap om LOU
• mycket goda kunskaper i svenska
Det är meriterande om du har:
• Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet
• Erfarenhet av att arbeta på en central inköpsfunktion med många olika beställare
• Erfarenhet av förvaltning av avtal inom något av våra ramavtalsområden
Personliga egenskaper
Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper där du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla komplex information.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.
Ansökan
I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som
sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur
väl du matchar den efterfrågade kompetensen.
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har senast den 10 oktober 2024
Kontaktpersoner
Anneli Buverius, chef enheten för ramavtalsförvaltning, tel 08-700 09 51
Karin Edstrand, SACO-S, Karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Lisa Ericsson, ST, Lisa.ericsson@arvsfonden.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26