Randstad söker en bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Randstad expanderar och vi söker nu en bemanningsassistent inom det snabbväxande affärsområdet Randstad Inhouse Services i Uppsala. Vi hoppas att du vill ta chansen att få ett spännande extraarbete under din studietid och att utvecklas i ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag!
Randstadkoncernen har sitt säte i Holland och finns representerade i över 40 länder. I Sverige erbjuder vi bemannings- och rekryteringstjänster till små och stora företag. Randstad Inhouse Services erbjuder stora kunder en för kunden skräddarsydd HR-process; från rekrytering, urval och introduktion till planering, ledning och uppföljning av våra konsulter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsassistent är din huvudsakliga uppgift att i nära samarbete stötta kontoansvariga konsultchefer i det dagliga operativa arbetet, med fokus på administration och rekrytering. Arbetet innefattar bland annat:? Orderläggning av personal? Bokningar i datorsystem? Personaladministration? Annonsering och urval av kandidater? Telefonintervjuer och referenstagningarDu kommer att arbeta i ett tätt team tillsammans med ansvariga konsultchefer ute på plats hos vårt kundföretag i Uppsala. Vi erbjuder ett spännande extrajobb där du kommer få ta mycket eget ansvar och få en viktig första erfarenhet inom ditt framtida arbetsliv. I enlighet med Randstad Inhouse Services koncept bidrar du till att säkerställa en hög servicenivå mot såväl kund, konsult samt kandidat.



Din bakgrund
För tjänsten som bemanningsassistent krävs att du studerar på universitet eller högskola, gärna inom personal eller ekonomi, med minst 1 år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du har goda datorkunskaper och talar svenska flytande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och tidigare arbetat med service.

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll bör du vara en duktig administratör med en förmåga att prioritera. Du ska vara serviceinriktad och trivas med att jobba i ett högt tempo. Vi förväntar oss att du är engagerad och driven med en välutvecklad initiativförmåga och ett kreativt tänkande. Flexibilitet är en viktig egenskap för att trivas i rollen, då du även ska kunna skifta mellan flera olika arbetsuppgifter och åtaganden. Vidare ser vi att du är en trygg person som även kan hantera stressiga situationer. Vi ser gärna att du satsar på en framtid inom bemanningsbranschen. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner.Vi vill att du som söker ska kunna arbeta 1-2 dagar i veckan med placering i Uppsala.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid Studentanställning
  • Publicerat: 16 maj 2016

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024