OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transdev Sverige söker en Rapporteringskoordinator
Vill du arbeta för ett marknadsledande bolag som har en samhällsviktig funktion? Vill du ha ett viktigt jobb där din insats kommer vara en förutsättning för att vi ska lyckas med vår rapportering samt vara med och påverka och bidra med att driva verksamheten framåt? Då kan du vara vår nya Rapporteringskoordinator
Om Tjänsten
Den 15 april kommer Transdev Sverige ta över driften av Roslagsbanan och för att lyckas med detta arbete både i etableringen såväl som under driftstiden söker vi nu en person som är ansvarig för att vår rapportering sköts enligt framtagen process och i rätt tid. Som Rapporteringskoordinator är du ansvarig för att i samråd med Affärschef, Kvalitetsspecialist och med vår beställare, SL ta fram process, rutiner och checklistor för den rapportering som vi ska genomföra i vårt trafikåtagande. Vidare kommer du i rollen vara den som säkerställer att organisationen inkommer med delar eller hela underlaget till rapporterna och att dessa levereras i tid. Du kommer även vara den som sätter ihop rapporter med i rätt och relevant information och ser till att dessa kommer våra beställare tillhanda i tid.
Du kommer ansvara för att;
- Utforma och etablera process för driftsrapporter
- Utforma och etablera process samt dokumentera arbetssätt för hantering av kundsynpunkter
- Sätta upp rutiner för daglig- vecko-, månads- och årsrapportering
- Säkerställer att alla rapporterar levereras i tid
- Följa upp att processer och rutiner efterlevs
- Agerar kravställande gentemot organisationen vad avser att få in information, hela och/eller delar av rapporteringarna
- Arbeta med ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten kring rapportering
Du kommer arbeta inom Roslagsbanans organisation och vara placerad på vår depå på Östra station. Du kommer arbeta nära vår Kvalitetsspecialist och kommer få en god insikt i arbetet kring kvalitet, miljö, processar odyl, men även övriga delar av vår organisation.
Vem är du?
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik och du får gärna vara i början av din karriär. Detta är ett bra tillfälle för dig som vill få insikt i hur den här typen av affärer bedrivs. Det viktiga är att du är en person som är ordningsam och strukturerad och förstår vikten att hålla skarpa deadlines. För rätt person kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter då du kommer arbeta nära verksamheten där det kommer ge dig god insikt och förståelse för de olika arbetsområden inom avtalet.
Som person är du analytisk, noggrann och innovativ vilket innebär att du har förmågan att analysera utfallet och snabbt kunna identifiera avvikelser i rapportering mot förväntade värden. Du trivs med att ha många kontaktytor. Du är kommunikativ, prestigelös och du är mycket duktig på att formulera dig i text samt kan presentera data på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du strävar hela tiden efter att hitta nya effektiva lösningar och ser företagets framgång som din egen. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete, trivs med att arbeta i team men har inga problem att driva på dig själv och du ser på förändring som något positivt. Du är proaktiv och gillar att jobba i en arbetsmiljö med högt tempo. Du har en naturlig fallenhet för att ta in nu kunskap och förstå verksamhetens behov samt att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt
Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
Vi erbjuder
Transdev Sverige (www.transdev.se) med drygt 5 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 83 000 medarbetare mer än 10 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.
Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.
Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 -månaders provanställning.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta rollen innan ansökningstiden löpt ut.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask HR Business Partner, susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.
OBS; Under perioden 15 juli till 15 augusti mottages frågor endast via mail. Svarstiden kan vara något längre då det är semester.
Välkommen med din ansökan!