Rättsmedicinalverket söker administratör

Arbetsbeskrivning

Rättsmedicinalverket söker till ledningskansliet en administratör

Vi söker en medarbetare som bl.a. kommer att ansvara för arbetet med att koordinera Rättsmedicinalverkets verksamhet med rättsintyg.

Enligt lagen (2005:225) om rättsintyg i anledning av brott, skall rättsintyg som huvudregel inhämtas från läkare vid från en rättsmedicinsk avdelning eller från annan läkare som har kontrakterats enligt avtal med verket om att utfärda rättsintyg. Arbetet innebär att ge service till de kontrakterade läkarna och ge stöd i det administrativa arbetet med denna verksamhet, såsom bl.a. planering, administration i samband med utbildning och att svara för information externt och internt. I arbetet ingår även uppföljning av kvalitetssäkring, ersättningsfrågor och fakturering.

Du kommer också att arbeta med övrig administration på ledningskansliet.

Vi söker i första hand dig som har gymnasiekompetens, gärna med inriktning på företagsekonomi, samt har erfarenhet från administrativt arbete inom hälso- och sjukvården. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från andra statliga myndigheter, är van att arbeta självständigt och har intresse för att arbeta med administrativt utvecklingsarbete. Du skall ha mycket goda IT-kunskaper. Vidare ska du vara serviceinriktad och ha ett intresse att hjälpa andra och hitta lösningar. Du är också lyhörd och smidig i umgänget med andra och har lätt att samarbeta.

Jämställdhetsperspektiv och mångfaldsfrågor skall integreras i den löpande verksamheten och vi vill även ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför.

Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024