Rättssakkunnig - arbeta med lagstiftning inom Socialdepartementets område

Rättssakkunnig - arbeta med lagstiftning inom Socialdepartementets område

Arbetsbeskrivning

Rättssekretariatet, Socialdepartementet

Socialdepartementets rättssekretariat behöver till följd av corona-krisen förstärkning. Vi söker därför dig som vill arbeta i händelsernas centrum i en unik tid. Hos oss får du omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter i en trevlig arbetsmiljö. Du får stort eget ansvar och utvecklande arbetsuppgifter.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som rättssakkunnig handlägger du författningsfrågor och andra rättsliga frågor inom departementets ansvarsområden. Du ger också råd och upplysningar till den politiska ledningen i juridiska frågor. I arbetsuppgifterna kan också ingå att medverka i departementets arbete i EU samt i andra internationella förhandlingar. Arbetet innebär i hög grad samarbete med andra enheter inom departementet och med andra departement. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du är kammarrätts- eller hovrättsassessor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av författningsarbete inom Regeringskansliet eller inom annan myndighet inom området. Goda kunskaper i engelska är ett krav. 

Dina egenskaper
Arbetet förutsätter god analytisk förmåga och stilistisk färdighet. Du ska ha förmåga att arbeta snabbt, noggrannt och självständigt - även under tidspress. Det är viktigt att du har gott omdöme och stor samarbetsförmåga. Arbetet förutsätter god förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd verksamhet.

Övrigt


Tidsbegränsad anställning till och med den 30 juni 2021. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

Tillträde snarast. 

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Lars Hedengran, som är rättschef på 08-405 33 98 eller Zandra Milton, biträdande enhetschef vid Rättssekretariatet på 08-405 27 72. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Ann-Sofi Brandt på 08-405 51 41. Fackliga kontaktpersoner är Håkan Nyman för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2020.

 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Socialdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner, samt premiepensionssystemet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2020
  • Ansök senast: 8 juli 2020

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


13 september 2024