OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du choklad, kola och sylt?
Är du strukturerad, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta med andra?
Gillar du högt tempo och att hantera många olika uppgifter och flera kontaktytor i ditt dagliga arbete?
Har du erfarenhet av administrativa uppgifter?
Då kan det vara dig vi söker!
OM JOBBET
Vi erbjuder dig ett intressant och utmanande vikariat med början i juni och en varaktighet på ca 6-8 månader där du får möjlighet till att utveckla din kompetens och kunskap samt få möjlighet att se och lära dig flera olika delar inom utveckling och innovation.
Som koordinator kommer du främst att fungera som administrativt stöd och handlägga ärenden på utvecklingsavdelningen. Du ingår i vårt R&D team tillsammans med våra produktutvecklare och utvecklingsadministratörer.
Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi är ett B2B-företag (business-to-business), vilket innebär att vi arbetar mot företag och vi servar hela livsmedelssektorn med allt från kakaobönor till de allra finaste av chokladprodukter. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter. Vårt huvudkontor ligger i Zürich och vi har drygt 12.000 anställda som arbetar med stort engagemang i mer än 40 länder över hela världen. Vi är mycket stolta över vilka vi är och vad vi gör. Och naturligtvis håller vi ständig utkik efter duktiga medarbetare som kan ha en positiv inverkan både på vår industri och världen i stort!
ASM Foods i Mjölby är en del av Barry Callebaut koncernen. Vi fokuserar på att utveckla och producera kundanpassade varor för bageri-, konfektyr, mejeri- och glass industrin.
ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN
● Administration av recept-, etikett-, råvaru- och produktdeklarationer samt relevant dokumentationshantering i samband med utvecklingsprojekt
● Registrering av nya artiklar och underhåll av artikelregistret
● Arkivering av utvecklingsprojekt
● Övrigt arbete i samband med utveckling och produktvård.
● En stor del av din roll innebär att arbeta i flera system vilket ställer krav på god data- och systemvana.
OM DIG
FORMELLA KRAV
· Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
· Lätt för att arbeta i olika typer av affärssystem, erfarenhet av Officepaketet, meriterande med erfarenhet av Google-miljö
· Meriterande med kunskap i något affärssystem
· Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
· Meriterande med erfarenhet av en liknande administrativ roll
PERSONLIG KOMPETENS
· Resultatdriven och ansvarstagande
· Strukturerad och noggrann, god planeringsförmåga och har erfarenhet av att starta, driva och slutföra uppdrag och du håller tidplaner och deadlines
· God kommunikationsförmåga och bra på att koordinera och hålla många bollar i luften
· Prestigelös lagspelare som är redo att göra det lilla extra för att ge ett bra resultat.
· En ambassadör för Barry Callebauts värderingar: Kundfokus, passion, entreprenörskap, laganda och integritet
ÖVRIG INFORMATION
· Placeringsort: Mjölby (i närheten av pendelstationen)
· Du rapporterar till R&D and Innovation Manager
· Start 7 juni
· Varaktighet: 6-8 mån
· Vi strävar efter att vara en drogfri arbetsplats. Drogtester är en del av rekryteringsprocessen.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 27 maj. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För att säkerställa att dina personuppgifter sparas på ett korrekt och säkert sätt ber vi dig ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi hanterar inte ansökningar via e-post eller motsvarande.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Kliman Krajina, email: annika_kliman_krajina@barry-callebaut.com