OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med över 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga.
Varje dag skapar vi förutsättningar för att brukarna i vår verksamhet utifrån sina unika förmågor, ska få leva livet fullt ut.
Vi fortsätter växa och söker nu kompetenta medarbetare till våra boenden. Ta chansen att vara med på vår resa som Re-/habiliteringsassistent!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta på våra LSS-boenden i Nyköping tillhörande region Södermanland.
Vi är en liten region där verksamheten präglas av öppen dialog och samarbete med alla funktioner som behövs nära tillhands, och vi står för ett nära ledarskap och delaktighet i de beslut som tas. Exempelvis är specialpedagog, sjuksköterska, stödpedagog, enhetschef, regionchef och Re-/habiliteringsassistent samverkande med ett nära stöd från regionalt verksamhetsstöd och HR-partners.
Hos oss anpassar vi vår kommunikation utifrån brukarens individuella behov. Vi har egna teckenspråkslärare och ser till att löpande underhålla våra medarbetares kompetenser, med målet att alla Re-/habiliteringsassistenter ska ha tillräcklig kunskap att kunna arbeta med alla brukare. Hos oss är kompetensutveckling en avgörande del för vår verksamhet och det är viktigt att våra medarbetare hela tiden strävar efter att förbättra både sig själva och verksamheten.
Du kommer ingå i ett arbetslag där ni tillsammans arbetar för att varje brukare ska få en meningsfull sysselsättning och vardag. Din uppgift är att vara ett stöd i den enskilde brukarens dagliga liv och stötta utifrån hens behov. Du kan komma att hjälpa till med omvårdnad, de vardagliga sysslorna såsom tvätt, städning och inköp samt stötta i vardagen. Du är även med på daglig verksamhet och är lyhörd för brukarens önskningar. Sammantaget möjliggör dina insatser brukarens rätt till självständighet och ett självbestämmande, varför en vardag hos oss är varierad både för brukaren och för våra medarbetare.
Om dig
Du vill göra skillnad! Som person är du engagerad, du har lätt för att samarbeta, skapa kontakter och bevara goda relationer. Vi vill att du är trygg, stabil samt har självinsikt och ett flexibelt synsätt. Du är ansvarstagande, gillar ordning och reda samt tar egna initiativ i arbetet. Vi lägger mycket vikt vid utvecklingsbenägenhet, och önskar att våra medarbetare vill utveckla både sig själva och verksamheten. I vår rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som en del i vår rekryteringsprocess får alla sökande genomgå arbetspsykologiska tester.
Datorvana krävs då dokumentation är en återkommande och viktig arbetsuppgift. Du behöver behärska det svenska språket väl för arbetet och vara noggrann i din administration.
Då vi kommunicerar på många olika sätt är det meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, teckenspråk och/eller taktilt teckenspråk.
Vi ser att du har en slutförd gymnasieutbildning, gärna inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet och/eller utbildning från vård och omsorg, och att du sedan tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Anställning
Vi erbjuder tillsvidaretjänster på 75-100% med fast månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning med hänsyn tagen till utbildningsnivå och tidigare erfarenheter. Vi tillämpar provanställning på sex månader, och en förutsättning för anställning är att du kan visa ett utdrag från belastningsregistret. Beställ gärna detta i samband med din ansökan då polisens handläggningstid kan variera.
Din arbetstid kommer följa ett på förhand fastställt schema vilket omfattar dag, kväll och helg. Det kan även innebära sovande jour. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse.
Körkort är ett krav.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Johanna Bergstrand
0703404278
Ekonomichef Åsa Nyström
010-4716620
Annika Ljungström
0104716619