Ready to make a big impact? Apply today!

Arbetsbeskrivning

På Tele2 händer det ständigt nya saker och vi genomgår just nu en spännande förändringsresa, där två team blir ett. Vi har Sveriges mest expansiva nät och några av Sveriges största organisationer som kunder. Det är kul, men vi klarar det inte på egen hand. Därför söker vi just nu en driven person som vill växla i karriären och bli en del av vårt nya team på Network Communications.

Som supporttekniker på Network Communications har du tre huvudsakliga arbetsområden:

Du kommer att övervaka och supportera våra företagskunders olika kommunikationslösningar inom internet, telefoni och datacenter samt hantera nya och pågående driftsituationer som uppstår för våra kunder. NOC-funktionen har ett koordinerings- och informationsansvar såväl internt som externt.

Du kommer hantera Customer Service, B2B Support för Tele2 Sverige som hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Utanför ordinarie kontorstider är du B2B Supportens interface mot våra företagskunder och ansvarar för att supportera samtliga tjänster vi säljer inom segmentet Large Enterprise. Funktionen supporterar kunder med skräddarsydda lösningar och specifika avtal vilket ställer stora krav på förmågan att agera flexibelt och effektivt.

Du kommer också vara med och bygga upp funktionen IT Monitorering, där teamet tillsammans kommer vara ansvarig för monitorering av alla inkommande IT-larm från våra servrar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem.
- Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar.
- Ansvarig för teknisk informationsspridning
- Supportera kunder som har skräddarsydda lösningar och specifika avtal för sina tjänster.
- Felsökning LAN/WAN åt våra B2B kunder.
- Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOC:s tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser.
- Informera Tele2s kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus.
- Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten.
- Assistera produktionsgrupper och utföra planerade åtgärder i produktions satt nät eller tjänst i servicefönster under NOC nattskift.

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du…

- Är lösnings och- serviceorienterad, självgående och har lätt för att tänka innovativt

- Drivs av utmaningar och förändringar
- Kunna jobba skift, även nattpass , då vi driver en 24/7 verksamhet
- Tycker om att felsöka och har ett brinnande tekniskt intresse
- Är van att arbeta med kundkontakt via telefon
- Har ett intresse för att lära dig nya tekniker och tar till dig nya arbetssätt
- Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och i skrift

Hos oss får du en utmanande roll med stora möjligheter till utveckling. Du kommer att bli en del av en organisation som tycker att kommunikation är viktigt alla årets dagar och oavsett tid på dygnet 365/24/7. Våra kunder ställer höga krav på sina kommunikationslösningar vilket ger möjlighet att arbeta i framkant inom området. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kista, Stockholm. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Låter det spännande? Välkommen med din ansökan senast den 22/11. Urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti.

Är du nyfiken på att veta mer om Tele2 och oss som jobbar här? Surfa in på www.tele2.com/career och läs mer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024