OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Reaxcer är ett av Sveriges fem stora logistikföretag och erbjuder transport-, maskin-, logistik- och miljötjänster samt grus- och ballastprodukter. Våra 225 delägaråkerier tillhandahåller tillsammans 650 fordon som löser stora och små uppdrag varje dag. Vi tror på trovärdighet, engagemang och kvalitet och vill vara det självklara alternativet som entreprenör i Jämtland och Härjedalen. Vi välkomnar dig till en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas.
Vi söker dig som vill bli vår nya transportledare i Vemdalen! Välkommen till Reaxcer!
Arbetsuppgifter
Som transportledare är du direkt underställd enhetschefen för område Transport och Maskin. Du ingår i en grupp med 12 transportledare, fördelade på orterna Östersund, Åre, Brånan, Sveg och nu även Vemdalen. En stor del av din roll innebär att transportleda, planera, dirigera och samordna resurser i den dagliga verksamheten. Du är också bidragande i försäljningen och leverans av material-, transport- och maskintjänster, så att dessa sker så intäkts- och kostnadseffektivt som möjligt för såväl åkerier, kunder och för Reaxcer.
Du stöttar i anbudsprocessen och kan vid behov upprätta skriftliga offerter/avtal till kund via vårt affärssystem där du hanterar kundordrar, fakturaunderlag, eventuella reklamationer och lägger upp nya kunder. Idag arbetar vi i Project Office. En stor del av arbetet innebär också att ha kundkontakt, lösa deras behov inom given tidsram och se till att detta sker på bästa sätt. Du kommer också ha kontakt med medarbetare i andra affärsenheter inom affärsområdet/företaget i syfte att förbättra våra processer, vår leveranssäkerhet och kvalitet i alla led.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna även eftergymnasialutbildning och några års yrkeserfarenhet inom transportmarknaden på fält, gärna också erfarenhet från området mark- och anläggningsarbete samt logistik. Du har goda digitala kunskaper, hanterar Office och har kännedom om Mobilast eller liknande system. Vi ser gärna att du har goda ekonomiska kunskaper och gärna erfarenheter av offerter/avtalshantering. Du hanterar det svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift. Du har kännedom om det lokala/regionala området. B-körkort behövs i tjänsten.
Som person är du strukturerad, har god ordning & reda, är socialt kompetent och är van att hantera kundkontakter. Du bidrar till goda relationer, både internt och externt - gentemot kollegor, kunder och leverantörer.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwell.se där laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Vi ser gärna att du söker så snart som möjligt då vi intervjuar löpande.
Sista ansökningsdag är: 22 november
Vi välkomnar din ansökan!