OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellos Group är en ledande e-handelskoncern inom mode, hem och skönhet i Norden. I koncernen ingår e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. Utöver försäljning i nordiska länderna bedriver vi även e-handel i Polen, Holland, Österrike och Tyskland. Vår verksamhet drivs från Borås där också våra 600 anställda har sin arbetsplats. Totalt omsätter koncernen 3,6 miljarder kronor. Vi strävar ständigt efter att utveckla hållbara erbjudanden för våra kunder. Vi utvecklar och designar egna produkter och vår egen betalningslösning Elpy förser våra kunder med enkla och säkra sätt att genomföra köp på våra plattformar.
https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0
Ellos Group söker en ny Reception & Corporate Culture Assistant till vårt huvudkontor i Viared, Borås.
Om rollen
Rollen handlar om att vara en ambassadör för Ellos Group och som första ansiktet utåt mot externa besökare och internt som service till våra medarbetare. Du är en servicefunktion, administratör och ambassadör i samma roll med tillhörighet till vårt HR-team. Som spindeln i nätet verkar du kring det dagliga som uppstår vid en reception samt service och administration kopplat till olika interna processer inom HR, friskvård och intern kommunikation.
Arbetsuppgifter består bla i att:
- Möta och välkomna besökare, ta hand om växeltelefon, receptionsmail och annan praktisk service för medarbetare på Ellos group.
- Facilitera aktiviteter och kommunikation kring Ellos Groups värderingar (HEJ). Stötta HR Director med planering, bokning, inbjudningar och administration kring kultur/värderingsaktiviteter och Ledarforum.
- Supporta HR-teamet med administration kring bla vårt Pulsverktyg &Frankly, HLR/Arbetsmiljö och Introduktion av nyanställda.
- Administrera friskvårdsaktiviteter (inbjudningar, boka tider för Tennis, Padel, Badminton, Sportbiljetter, Sälja biobiljetter, Släp, Takboxar etc) och inköp av kontorsmaterial.
- Agera RIO administratör och posta meddelanden/information på vårt intranät RIO samt på skärmar vid förfrågan.
Din bakgrund
Vi söker dig som är flexibel och serviceminded samt lever efter Ellos Groups värdegrund HEJ, Humble winners, Entrepreneurs since 1947, Joy in creating happinness. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen. Ditt engagemang smittar av sig och du är strukturerad, kommunikativ och arbetar med integritet mot de du träffar vid receptionen dagligen. Du har god digital kompetens för att hantera datasystem (officepaketet mm) samt talar flytande svenska och engelska då vi har många internationella besökare.
Ansökan
Tjänsten är tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. För frågor om rollen, kontakta gärna HR Director Charlotte Nord via charlotte.nord@ellosgroup.com Vi vill ha din ansökan till www.ellosgroup.se/jobb senast 28 november, vi tillämpar ett löpande urval och kan anställa under ansökningstiden, så lägg in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimi Darin
0733-64 52 43
Mikael Jonsson, List Manager
033-160558
Jonas Ek, Affärsområdeschef
0707-484157
Per Svanström
033-160955
Svetlana Afonina
033-160349
Monica Wikendal
033-160887