OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som reception- & konferenschef ska du, tillsammans med dina medarbetare, utveckla dessa delar av verksamheten samtidigt som du ansvarar för den dagliga driften. Intresse och förståelse för de andra avdelningarna och ert viktiga samspel är en självklarhet för dig. Du är en del av den dagliga driften genom att själv jobba receptions- & konferenspass.
Dina huvudsakliga ansvarsområden för receptionen är:
- Schemaläggning
- Rekrytering och introduktion av nya medarbetare
- Lön- & medarbetarsamtal
- Prognostisering och budgetansvar
- Fakturahantering
- Månadsavstämningar/rapportering i tredjepartskanalerna
Din personlighet och erfarenhet
Receptionen är i mångt och mycket hotellets ansikte utåt och du och dina medarbetare är de som ger gästen dess första intryck av hotellet. Vår nyrenoverade konferensavdelning ligger mittemot hotellet och består av 10 unika lokaler som kan ta grupper upp till 175 personer. Hotellbyggnaden är en ny och modern fastighet med 14 våningar och 143 rum som har en fantastiskt utsikt över Öviks fjärd.
På Elite Plaza Hotel är gästernas trivsel vårt mål, servicenivån som erbjuds är den allra högsta för att varje vistelse ska bli en unik upplevelse. Därför är det viktigt att du har en outtröttlig förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare till att alltid leverera bästa servicen, förbli stabil även under mer krävande omständigheter och alltid ha ett lösningsorienterat förhållningssätt i de många situationer som uppstår i en reception och i mötet med våra gäster.
För att vara framgångsrik i rollen som reception- & konferenschef för Elite Plaza Hotel, tror vi att du behöver vara lyhörd för både kollegor, medarbetare och gäster samtidigt som du har förmågan att få saker att hända. Du behöver ha ett varmt förhållningssätt gentemot dina medarbetare och kollegor för att bidra till att arbetet även mellan avdelningarna fungerar väl. Du motiveras av att få andra att växa och i dina egna målsättningar ligger att en dag leda flera avdelningar eller ett helt hotell.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är en förutsättning. Ytterligare språk är meriterande. Du har god dokumenterad erfarenhet av servicearbete, gärna i ledande befattning. Datorvana är en förutsättning och gärna i hotellsystemet Opera.
Tjänsten är heltid där arbetstiderna är varierande, kväll, vardag såväl som helg. Lön enligt överenskommelse. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Micael Åman
Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn
Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson
Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell
Per-Gustaf Junger