RECEPTION- och BUTIKSCHEF till STF Grövelsjön Fjällstation

Arbetsbeskrivning

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.

Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen

.

Njuter du av naturupplevelser och möten med andra människor? Då är det här jobbet för dig!

STF Grövelsjön Fjällstation är Svenska Turistföreningens sydligaste fjällanläggning, placerad i Dalarna på gränsen till Norge och Härjedalen. Den ursprungliga fjällstationen byggdes 1937, 816 m ö h, och har en vidunderlig utsikt över de Norska fjällen. 

STF Grövelsjön har över 150 bäddar i 65 rum, restaurang med 150 sittplatser, butik och sportuthyrning samt Spa. Fjällstationen är öppen året runt för logi och har för närvarande full service cirka 8 månader per år.

Vi söker nu en omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad person som vill leda arbetet i vår reception och butik.

 
Vill du bli en del i vårt team?



Arbetsuppgifter

I arbetet ansvarar Receptions- och butikschefen för den dagliga driften av Reception och Bokning samt Butik, SPA och Uthyrning tillsammans med dina närmaste medarbetare. Du har personalansvar, sköter schemaläggning och förstår vikten av styrning och delegering.  Med din erfarenhet bidrar du till att ständigt utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


*
Operativ ledning av reception, bokning, butik, Spa och uthyrning samt vid behov arbeta i driften.


*
Schemaläggning, arbetsledning och utveckling av dina närmaste medarbetare


*
Ekonomiskt ansvar och redovisning


*
Utveckla arbetssätt och rutiner


*
Administration av bokning- och hotellsystem


*
Ansvar för försäljning till privatperson men även mot grupper och konferenser



 

Självklart är du van och gillar att ta egna initiativ, planera genomföra och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål och har inga svårigheter med att fatta beslut. Affärsmässighet präglar ditt arbete och du har goda kunskaper inom försäljning. Du är effektiv, flexibel och van vid ett högt tempo. Du har en passion för service och vill med ditt sätt att leda - inspirera och motivera dina medarbetare att leverera service i världsklass!



Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av receptionsarbete i ledande befattning inom hotellbranschen.


Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper systemen HotSoft och City Break samt i de vanliga Officepaketen.

Erfarenhet och intresse av fjäll och friluftsliv är så klart en självklarhet!



Välkommen med din ansökan!


Bifoga ett personligt brev med CV och ange minst två referenser.
Vi är anslutna till Visita och följer gällande kollektivavtal med Unionen 
Vi erbjuder personalboende i eget eller delat rum.



Varaktighet och arbetstid

Tjänsten avser heltid och är en provanställning sex månader med syfte att övergå till en tillsvidareanställning.



Tillträde

Enligt överenskommelse, dock senast 1 december.



Lön 

Månadslön



Kontaktpersoner

Platschef: Charlie Ekberg 070 216 11 65

Sport- och receptionschef: Niclas Bentzer 070 215 90 31

Personalansvarig: Ewa  Majing 076 314 05 12

Sammanfattning

Liknande jobb