Reception- och konferensansvarig till Kista Gate

Arbetsbeskrivning

OM FÖRETAGET
Corem förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. De har ett långsiktigt perspektiv där dem förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till sina hyresgäster.
Solna Gate är en fullservicefastighet som huserar kontor, konferens, gym, pool, café och restaurang, endast 10 minuter från Stockholm City.Alla som kliver in i byggnaden möts av förstklassig service levererad av det fantastiska receptionsteamet. I den moderna och välskötta fastigheten hyr företag kontorsrum och kontorslokaler, även externa gäster kan komma hit för möten och konferenser, ibland med efterföljande AW. Det finns 11 konferensrum/möteslokaler i olika storlekar, med kapacitetfrån 8 till hela 225 personer, detta möjliggör möten i alla olika former och omfattningar.
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter en engagerad, trygg och relationskapande receptions- och konferensansvarig till Kista Gate. I rollen förväntas du driva flera receptioner och två konferensanläggningar med hög servicenivå och kvalitet.
Tillsammans med ditt team tar du hand om konferensdelen där ni ordnar med bl.a. frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov. Vidare ser ni med ert utmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Tillsammans bemannar ni också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar ni emot besökare, hjälper medlemmarna/hyresgästerna med deras löpande frågor och hanterar allehanda administrativa uppgifter.
I rollen som receptions- och konferensansvarig har du det yttersta ansvaret för driften och att säkerställa förstklassig service. Utöver det dagliga arbetet ska du aktivt arbeta med merförsäljning och tillsammans med andra ansvariga arbetar ni kontinuerligt med utveckling och planering av verksamheterna.
Tjänsten är heltid med start omgående, arbetstiderna är förlagda under kontorstider. Kvälls- och helgjobb kan förekomma vid behov.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
• Säkerställa hög servicegrad och kvalitet i reception och konferensmiljö
• Leda och planera arbetet för receptionister
• Personalplanering genom exempelvis resurssättning och schemaläggning
• Driva och ta fram idéer för mertjänster kopplat till reception och konferens
• Resultat- och budgetplanering för din anläggning
• Affärsutveckling tillsammans med övriga receptionsansvariga inom bolagetDIN BAKGRUND OCH PERSON
För att trivas med tjänsten är det viktigt att du är trygg i ditt ledarskap för att ge ditt team förutsättningar att leverera ett engagerat värdskap med kundfokus. Vi ser även att du är med och driver utveckling av servicefunktioner för kunder och gäster i samarbete med dina kollegor på Corem. Som en del av att utveckla erbjudandet ingår också att vara delaktig i marknadsföring och sälj av konferenser och servicetjänster.
Som person utstrålar du glädje som smittar av sig till alla du möter. Du är en skicklig relationsskapare som gillar att arbeta i team, samtidigt är du också självgående och hands on i ditt arbete. Att vara lösningsorienterad sitter i ryggraden och med ditt proaktiva arbetssätt är du alltid ett steg före.
Vi söker dig som har
• Erfarenhet av att ha jobbat inom hotell och/eller konferens i arbetsledande befattning
• Relationsskapare driv och förmåga att tänka utanför boxen och prioritera arbetet
• Ett affärsmässigt tänk och ser helheten
• God datavana och van att arbeta med Officepaketet samt allmän administration
• Erfarenhet av att arbeta med passersystem och säkerhet (meriterande)
• B-körkort
COREM ERBJUDER
Corem erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Nordens största fastighetsbolag. Du kommer till ett kontor där det händer mycket. De har ett starkt varumärke med mycket kundfokus, god anda och du ges stora möjligheter att påverka inte bara din egen vardag utan även verksamheten i stort.
Företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där Corem ger sina medarbetare stort förtroende och eget ansvar.OM CAROTTE
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.Välkommen med din ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på linda@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Sökord: Receptionsansvarig, reception, konferens, möten, värd/värdinna, Solna, fastighetsbolag, co-working

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Sarah Högbacka

Oscar Ohlsén

Fideli Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carotte Staff
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 8 november 2024

Besöksadress

Tegeluddsvägen 92, Stockholm
None

Postadress

Tegeluddsvägen 92
Stockholm, 11528

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024