OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Servicecenters och Telefonväxelns uppdrag är att ge service och stöd till studenter, personal och allmänhet. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Servicecenter och Telefonväxel vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt.
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.
I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.
Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln. För rätt person finns också goda möjligheter att vara delaktig i utvecklingsarbete när vår funktion förändras i takt med att omvärlden, och kundernas förväntningar, förändras.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Gymnasial utbildning.
• Minst två års erfarenhet av arbete i reception, butik, informationsdisk eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
• God administrativ kompetens.
Vi vill att du
• Har ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Har förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Är lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Är flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kommunikationskanaler.
Det är meriterande med högskoleutbildning samt erfarenhet av studieadministrativa system så som Ladok, PingPong eller Canvas, eller andra system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är tidsbegränsad t o m 2021-03-31, heltid 100%, med placering vid Campusservice Lorensberg vid Fastighets- och serviceenheten. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail frida.soderstrom@gu.se.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-03-16
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.