Receptionist

Arbetsbeskrivning

Kommunen går fr o m 2011 in i en ny organisation där servicekraven successivt höjs. För närvarande pågår ett arbete med att bygga upp en ny funktion avseende medborgarservice. Vi söker därför 2 personer som vill vara delaktiga i att utveckla denna verksamhet. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår kommunens växelfunktion och posthantering samt ta emot och guida besökare rätt. Vidare att kunna informera, vägleda och ge service avseende kommunens verksamheter. Servicen kommer att rikta sig både mot företagare och medborgare. I övrigt ingår även vissa administrativa- och serviceinriktade arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER För tjänsten lämplig utbildning dock lägst på gymnasienivå. En förutsättning för att lyckas är att du är serviceinriktad och har god social kompetens. Eftersom jobbet omfattar både serviceinriktade och administrativa uppgifter förutsätts en god flexibilitet. Med tanke på att receptionen är kommunens ansikte utåt är förmågan att bemöta kommuninnevånarna på ett korrekt sätt en förutsättning för att lyckas med uppgiften. Då jobbet även omfattar vissa administrativa arbetsuppgifter behövs även god IT-förmåga. God kommunikativ förmåga är också meriterande, liksom goda språkkunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda kommun
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 oktober 2010
  • Ansök senast: 8 november 2010

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024