OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som är positiv och serviceinriktad till vår reception!
Sunlight Hotel Conference & Spa befinner sig i en expansiv fas och behöver därför fler medarbetare i receptionen. Sunlight är idag Nyköpings största hotell med modernt gym, spa och en förstklassig restaurang. För fyra år sedan gjorde vi en rejäl nystart och har påbörjat en spännande resa mot nya mål. Vi jobbar ständigt med nya idéer för att skapa en nytänkande arbetsplats där arbetsglädje och nöjda gäster står i fokus. Vi hoppas att du vill vara med att tillsammans med oss växa och bygga vidare.
Arbetsbeskrivning receptionist
Huvudsakliga uppgifter:
Generellt:
· Ge gäster ett positivt bemötande och en god service under gästens hela vistelse.
· Aktivt bidra till ökad gästnöjdhet och lönsamhet.
· Telefonhantering
· In-och utcheckning
· Daglig merförsäljning.
Ekonomi:
· Kassahantering i form av kortbetalning.
· Arbeta mot försäljnings-och merförsäljningsstrategier satta av FOM.
Ledarskap:
· Att i övrigt vara Sunlight-ambassadör och en god förebild på arbetsplatsen.
Arbetsmiljö:
· Egenansvar för att det operativa driftarbetet utförs i enlighet med de upprättade rutiner, checklistor och manualer.
· Visa lojalitet och respekt till kollegor och överordnade.
· Bidra till att avdelningens verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning samt följa policys och standards tillsatta av hotellet.
Vi söker dig som är glad, flexibel och gillar att arbeta i en organisation som genomför förändringar. Du tycker om att arbeta i team såväl som självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut. Du vill tillsammans med oss ge gästen en så bra vistelse som möjligt. Du är lösningsorienterad, strukturerad, social och gillar att arbeta i ett högt tempo.
Tjänsten innefattar arbete även kvällar och helger och kommer till en början att vara ett sommarvikariat med möjlighet till förlängning för rätt person. Är du den vi söker? Skicka din ansökan till saga@sunlight.se.