OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta deltid (50% måndagar, tisdagar och halva onsdagar) som receptionist hos oss på lokalförvaltningen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på område kundservice där det arbetar cirka 50 professionella, drivande och engagerade, kundmottagare, administratörer, lokalvårdare, vaktmästare och några till.
I den här rollen som receptionist till våra lokaler i Lillhagsparken kommer du att vara ansiktet utåt för våra besökare och ansiktet inåt för våra medarbetare. Du kommer att ha arbetsuppgifter så som;
• Instruera besökare hur besöksregistreringen fungerar
• Behörighetshantering samt utlämning av nycklar och taggar
• Ta emot beställningar av blommor, tårta etc.
• Beställning av förbrukningsmaterial och kontorsmaterial m.m.
• Fakturahantering
• Fotografering av nyanställda medarbetare
• Bevaka och hantera mail som inkommer till Internservice
• Informera medarbetare om vart man kan vända sig internt för
att få hjälp med olika frågor
• Vara ett stöd för övriga kollegor på enheten Internservice
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har 3-års gymnasieutbildning och som har dokumenterad flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är noggrann och tycker om ordning och reda. Du strukturerar och organiserar ditt arbete och tar egna initiativ till att förenkla och förbättra arbetssätt. Du trivs i en serviceroll och bemöter såväl kunder som kollegor med ett lösningsfokuserat och glatt förhållningssätt.
Tjänsten kräver B-körkort, goda kunskaper i Outlook och Office-paketet samt att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i IT-systemet Proceedo samt med eftergymnasial utbildning till receptionist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett "Hållbart arbetsliv". Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande
och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?