OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en social och varierad roll med många kontaktytor och stort eget ansvar? Är du en skicklig relationsskapare med hög känsla för service? Då måste du söka rollen som receptionist hos oss på BDO i Malmö! Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Om tjänsten
Rollen som receptionist hos oss är varierad och innefattar många olika uppgifter. Allt ifrån att ta emot kunder och hålla ordning på kontoret till att vara med och koordinera event och aktiviteter. Arbetstempot varierar från att det ena dagen är många möten och uppgifter som snabbt behöver lösas till att det nästa dag kan vara lugnare.
Rollen innefattar även:
• Hantering av bud och kundmaterial
• Ordna beställningar så som fika, luncher och kontors- och förbrukningsmaterial
• Kontakt med ekonomiavdelning angående frågor som inköp, attestering av fakturor och bistå med underlag
• Posthantering
• Ansvar för larmsystemetet på kontoret
• Kontakt med leverantörer
• Assistera medarbetare med att registrera reseräkningar och utlägg, beställa resor, förbereda möten med mera
Kontoret i Malmö består av 35 konsulter inom områdena revision, redovisning, lön, skatt och rådgivning. Kontoret ligger centralt i Malmö, cirka 2 minuter från centralstationen. Arbetstiderna är måndag till fredag klockan 8–17.
Vi söker dig som
• Har en avklarad gymnasieutbildning
• Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service
• Kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har någon ekonomierfarenhet sedan tidigare, till exempel om du har läst ekonomi på gymnasiet.
Utöver dessa formella krav ser vi att du som person är strukturerad och van att hålla många bollar i luften samtidigt då rollen innefattar olika typer av uppgifter som du behöver hantera parallellt. Samtidigt behöver du vara flexibel och prestigelös eftersom det kan dyka upp saker som behöver hanteras under dagen. Vi ser även att du är serviceinriktad, engagerad och lyhörd mot såväl våra interna medarbetare som mot våra kunder och leverantörer. Då du är ensam i rollen som receptionist är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och att du vågar ta egna beslut.
Vi erbjuder dig
• En familjär kultur och trevliga kollegor
• En varierad roll med stort eget ansvar
• Möjligheten att själv styra tjänsten mot sådant som du tycker är intressant
• Ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera
Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själva är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!
Om oss
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 91 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång.
Läs mer om BDO som företag här.
Vill du bli en av oss?
Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
• Start: 1 september
• Omfattning: heltid
• Tjänstgöringsgrad: 80 eller 100 %
• Anställningsform: provanställning
• Ort: Malmö
Varmt välkommen med din ansökan!
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.