OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
På universitetet sköts fastighetsförvaltning och servicearbete i fem Campusområden. De utgår från de geografiska områden där Göteborgs universitets verksamhet bedrivs. Campusservice är den fastighets- och serviceorganisation som säkerställer att det finns en samlad kompetens på plats för en god service. Det handlar bland annat om lokalservice, AV-stöd, seminarie- och konferenssupport, posthantering och säkerhet.
På Campusservice Rosenlunds finns 17 medarbetare som ger service till universitetets fastigheter och verksamhet som främst återfinns inom Rosenlund men också på Lindholmen, Skånegatan och i Haga.
Arbetsuppgifter
Som receptionist bemannar du receptionen vid Gemensamma förvaltningens kontor på Rosenlundsgatan 4.
Tillsammans med en av dina kollegor inom Campusservice Rosenlund har du hand om rutiner och ärenden som dyker upp på Rosenlundsgatan 4. Du är medarbetarnas direktkontakt till Campusservice och arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen varierar efter verksamhetens behov. Som receptionist på Göteborgs universitet är du ett viktigt ansikte utåt då du ofta är en av de första personer som studenter, besökare och medarbetare kommer i kontakt med.
I arbetet ingår, bland annat, att:
• ta emot besökare och hjälpa dem till rätt plats,
• svara på frågor från både personal och besökare,
• besvara och vidarebeordra frågor via mejl och telefon,
• säkerställa god trivsel i lokalerna,
• vara delaktig i upprätthållandet och utveckling av rutiner för lokalerna,
• ta emot och följa upp serviceanmälningar,
• förbereda möten med bland annat stöd vid uppstart och användning av teknisk utrustning,
• ta emot leveranser, sköta intern post- och godshantering,
• tillhandahålla och köpa in kontorsmaterial,
• ha kontakt med fastighetsägare kring felanmälningar och serviceärenden,
• arbeta i passagesystem och med nyckelhantering,
• byta ljuskällor och annat praktiskt så att arbetet i lokalerna flyter på utan störningar,
• medverka i arbete med brandskydd (SBA) och arbetsmiljö (bland annat periodiska kontroller och information).
Vissa arbetsmoment kan vara tunga och fysiskt krävande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning. Du har även erfarenhet av arbete i reception/motsvarande. Du har god datorvana och förmåga att lära dig nya tekniska och administrativa system. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift i den vardagliga kontakten med verksamheten och besökare. Eftersom arbetet till viss del innefattar lokalservice med praktiska moment är det nödvändigt att du har ett praktiskt handlag.
Som person är du positiv och samarbetar bra med andra, lyssnar och kommunicerar samt löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt. Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker även i stressade situationer. Självklart har du känsla för service och är ansvarstagande och noggrann. Receptionens medarbetare och funktion är en viktig del av den allmänna trivseln i huset. Detta ställer krav på att kunna möta människor med stort engagemang och omsorg. För att trivas i rollen som receptionist behöver du vara prestigelös och alltid försöka göra det bästa av varje situation och ha attityden ”det här fixar jag”. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är tillsvidare och på heltid, 100% med placering vid Campusservice Rosenlund, Fastighets- och serviceenheten. Tillträde sker enligt överenskommelse och provanställning kan komma att tillämpas.
Övrigt
För kontaktuppgifter för anställningen och till fackliga företrädare, samt för att söka tjänsten, se fullständig annons på www.gu.se
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-06-10
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.