Receptionist

Receptionist

Arbetsbeskrivning

Om oss
Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatfirmor, med kontor i sex av landets största städer. Vi är en fullservicebyrå med en rad olika spetskompetenser. Många av våra klienter ligger i framkant inom sina respektive områden och förväntar sig detsamma av sina rådgivare. Vårt mål är att möta näringslivets behov och att bidra med mervärde.
På kontoret i Göteborg verkar vi för en tillmötesgående och fördomsfri företagskultur; organisationen är platt och dörrarna öppna. Integrerat med en stor tilltro till det individuella initiativet bidrar detta till en driftig och dynamisk miljö. Frihet under ansvar är en devis som vi gärna använder när vi beskriver vår gemensamma vardag.
Vår nya kollega
Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt fantastiska receptionsteam. Vi är övertygade om att omhändertagandet av våra klienter är av största vikt för bolaget och att din roll som ansikte och röst utåt därför är en vital del av vår verksamhet.
Vi vill arbeta med dig som är öppen och social, generös med din glädje och energi och som trivs med att vara i händelsernas centrum. Du är flexibel, lösningsorienterad och självgående, men också en lagspelare av stora mått.
Utmaningar i stort som i smått driver dig framåt och du har ett öga för detaljer och för ”det där lilla extra”. Du sätter stolthet i ditt arbete och god och hjärtlig service faller sig naturligt, även i lite mer hektiska moment.
Mycket goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift, är ett krav. Erfarenhet från servicebranschen med liknande arbetsuppgifter är meriterande och vi värdesätter också om du har ett intresse för det tekniska.
Om tjänsten
Receptionen är det nav kring vilket stora delar av byråns dagliga verksamhet snurrar. Fokus ligger på kommunikation, service och möten och såväl besökare som kollegor förväntar sig bästa möjliga stöttning och hjälp. Tempot är emellanåt högt vilket ställer krav på både förmågan att prioritera och agera.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst med varierande arbetsuppgifter så som e-post- och budhantering, bokning av konferensrum, beställning och servering till våra sammanträden och möten. Ta emot inkommande samtal, inköp av kontorsmaterial, planering och möblering inför event och utbildningar. Rese- och hotellbokningar samt även koordinering av konferensresor till viss del. Det ingår även att se till att våra konferensrum och övriga lokaler håller högsta standard samt att vara behjälplig med den tekniska hanteringen av vår konferensutrustning.
Ansökan och tillträde
Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till den 31 maj 2022 med möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt. Arbetstiderna är generellt förlagda till dagtid, men vid t ex event förekommer även morgon- och kvällspass.
Din ansökan ska bestå av ett personligt brev och ett CV, men även andra handlingar är välkomna. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att få läsa din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 12 november.
För frågor om tjänsten och mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marie Johnsson på marie.johnsson@lindahl.se eller Anna Dahl på anna.dahl@lindahl.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advokatfirman Lindahl i Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Postadress

Södra Hamngatan 37-41
Göteborg, 40439

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024

3 oktober 2024