OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotell Laponia är ett familjeägt företag och är ett av Norrlands största hotell och konferensanläggning i hjärtat av Lappland. Hotellet är nyligen renoverat och har 200 rum. Vi har en bred verksamhet och våra kunder kommer från hela världen. Förutom affärsresenärer har vi många biltestföretag samt arrangerar bilevent för VW, Porsche, Aston Martin etc. Vi har även flertalet sommar och vinterturister, lunchgäster, nöjesgäster samt konferenser.
Som receptionist är du gästens första och sista intryck av hotellet, därför söker vi dig som brinner för att leverera service i toppklass. Du har lätt för att möta nya människor och har alltid ett leende på läpparna. Du tar egna initiativ och är inte rädd för att hugga i där det behövs.
Några av arbetsuppgifterna förutom gästservice är att ta emot bokningar via telefon och mail, vara behjälplig vid konferenser och att vara en resurs på andra avdelningar.
Då det under högsäsong är full fart i receptionen krävs det att du är stresstålig samt har förmågan att på ett organiserat sätt hantera många uppgifter samtidigt, och det är väldigt viktigt att i dessa lägen kunna prioritera rätt saker.
Då du träffar många människor från hela världen dagligen vill vi att du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Goda datakunskaper, främst i officepaketet, är meriterande och övrig utbildning i bokningsprogram sker internt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning är meriterande.
Tjänsten sträcker sig i första hand över vintersäsongen men med chans till förlängning. Lön efter överenskommelse.
Rekrytering kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.