OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är en högskola i utveckling. GIH är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, prestationsutveckling, fysisk aktivitet och hälsa. Vi utbildar lärare i skolämnet idrott och hälsa, såväl som tränare, hälsopedagoger, sport managers, idrottsvetare och forskare. Vi bedriver forskning med hög kvalitet och samhällsrelevans inom ämnet idrottsvetenskap med fokus på människan i rörelse. Vid GIH arbetar och studerar 160 medarbetare och 1 400 studenter. Högskolan är belägen i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde.
Arbetsuppgifter
Känner du att en ny utmaning i rollen som receptionist skulle vara spännande? Fortsätt i så fall att läsa!
Gymnastik- och idrottshögskolan är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete där en ny organisation håller på att ta form. Vi fasar ut gamla lösningar och ersätter dem med ny modern teknik och omfamnar de möjligheter nya arbetssätt kan ge!
Till vår reception söker vi nu en engagerad och serviceinriktad receptionist som kan ta emot och ge service till våra olika kunder och som verkligen brinner för det personliga mötet.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med omväxlande arbetsuppgifter i en kunskapsintensiv miljö i förändring och där du som medarbetare är med och påverkar både arbetssätt och processer. Förutom en rad förmåner, värnar vi också om att ge dig en balans mellan yrkes- och privatliv, någonting vi ser som en självklarhet!
Du kommer ingå i funktionen för Reception som tillhör avdelningen KITF, Kommunikation, IT & Fastighet, vars uppdrag är att leverera ändamålsenliga tjänster inom kommunikation, IT och fastighet åt hela GIH. Som receptionist ingår du i ett team om tre personer där du kommer att arbeta med de områden receptionen ansvarar för vilket ställer stora krav på att vara flexibel och ha kunden i fokus.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Bemöta och svara på frågor från studenter, anställda och allmänhet
• Svara i GIH:s växel och fördela samtal
• Hantera bokningar av olika lokaler
• Hantering och utlämning av tentor
• Hantering av passerkort för personal och besökare
• Post- och budhantering
• Utlåning av gemensam utrustning
• Hantering av parkeringstillstånd
• Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid receptionsfunktionen
Behörighetskrav
Behörig att anställas är den som har:
• Dokumenterad erfarenhet av arbete i reception.
• Dokumenterad erfarenhet av telefoniväxelarbete, callcenter eller annan motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Förmåga att samarbeta samt den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för anställningen vilket bland annat beskrivs i GIH:s medarbetarskapspolicy.
Bedömningsgrunder
För denna anställning har följande bedömningsgrunder fastställts:
• Mycket stor vikt läggs vid att du är serviceinriktad, flexibel och har ett gott bemötande
• Mycket stor vikt läggs vid förmåga att kommunicera väl i tal och skrift på svenska samt på god engelska
• Stor vikt läggs vid att du är sjävgående, stabil och ordningssam
• Stor vikt läggs vid praktiska kunskaper i Officepaketet
• Vikt läggs vid utbildning inom reception eller kundtjänst
• Vikt läggs vid erfarenhet av post- och budhantering och/eller erfarenhet av växelarbete med s.k. softphone
Varaktighet/Arbetstid
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Sysselsättningsgraden motsvarar 100 % av heltid.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsförfarande
Du ansöker via vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". Handlingar bifogas elektroniskt och ska vara i word- eller pdf-format.
Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• Sammanställning av utbildningar och anställningar (CV)
• Personligt brev
Ansökan ska vara GIH tillhanda senast den 6 februari 2022.
Åberopade meriter ska kunna intygas vid anmodan.
GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nilsson, Chef för avdelningen för Kommunikation, IT och fastighet
070 092 41 33
Anna Ekenberg, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 02
Marjan Pontén, Facklig företrädare, OFR-ST
08-120 538 17
Björn Sandahl, Förvaltningschef
08-120 537 04
Marie Nyberg, Enhetschef
0812053768
Suzanne Lundvall, Prefekt
070-772 89 01
Katarina Offnegårdh, Avdelningschef
08-120 53 827
Christine Dartsch, Föreståndare
0706202620
Kerstin Hamrin, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 16