Receptionist

Receptionist

Arbetsbeskrivning

Vår kund inom fastighetsbranschen behöver en kollega till receptionen, är du rätt person? Som receptionist är du företagets ansikte utåt och vi söker dig som har servicevana och trivs i en social roll. Ansök direkt om du tror det är dig vi söker!

Om tjänsten
Som receptionist är du spindeln i nätet gentemot kollegor och ansiktet utåt gentemot besökare. Du gillar att ge service och trivs i en social roll. Utöver det är du självgående, utför dina arbetsuppgifter med ansvar och kvalitet och förmedlar en trygg och välkomnande stämning. Du tar hand om kontoret med allt vad det innebär, från att hjälpa kollegorna med administrativa uppgifter till att hålla rent och snyggt i lokalerna samt besvara frågor via telefon och mail.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
• Post och tidningshantering samt internpost mellan kontoren
• Ta emot besökare och se till att alla skriver in sig i vårt besökssystem
• Ta emot paket och andra leveranser som kommer till kontoret
• Se över diskmaskiner samt pentry på respektive plan och enklare städning i efter lunch
• Se över kopieringsrummen med papper, kuvert etc samt sekretesskärl. Beställ tömning av dessa vid behov
• Tömma återvinning/wellpapp från kopieringsrummen
• Se över konferenslokaler varje dag
• Ställa i ordning kontorsplatser med kontorsmaterial, namnskylt, postfack, blomma etc vid nyanställning på kontoret
• Byta handdukar, trasor etc på respektive plan
• Fylla på med kaffe, te, mjölk, skorpor i köket vid behov


Vem är du?
• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av reception eller liknande servicerelaterat yrke
• Serviceinriktad, strukturerad och självgående


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: Heltid med start första mars i 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer tillhöra kontoret vid Hammarby Sjöstad. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 24 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


2 oktober 2024