OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!
ARBETSUPPGIFTER
I kommunhusets reception är vårt viktigaste uppdrag att ge ett gott bemötande till alla de människor som med skiftande ärenden söker kontakt med kommunen, och att i samverkan med alla kommunala verksamheter utveckla och erbjuda bästa möjliga service. Kommunhusets reception fungerar i praktiken som ett servicecenter med posthantering, nyckelutlämning, med mera.
Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att ta emot och hjälpa kommunhusets besökare i receptionen och via telefon. Du kommer att arbeta i en liten men kompetent och framåtsträvande arbetsgrupp, där vi vid behov delar sysslorna mellan bibliotek och reception.
Du kommer också att arbeta administrativt, med hantering av bidragsansökningar och fakturor kopplat till kultur och föreningsliv, och andra uppgifter tillhörande Skol- och barnomsorgsavdelningen. Det kan handla om annonsering, publicering i sociala medier, framtagande av informationsmaterial med mera. Din arbetstid lägger vi på fyra heldagar, i dagsläget måndag-torsdag. Beroende på din kompetensprofil kan andra lösningar och tjänstgöringsgrader vara möjliga.
KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har minst gymnasiekompetens och kommunicerar väl i både tal och skrift på svenska. Engelska och ytterligare språk är meriterande. Du är van att jobba med datorer, hanterar Officepaketet väl, du känner dig bekväm med att använda olika verksamhetssystem, och du har erfarenhet av servicearbete med goda referenser.
Du gillar problemlösning, du bevarar ditt lugn och ditt goda humör i alla lägen, trivs med ordning och reda, och kan arbeta självständigt med administrativa/kommunikativa uppgifter. God kännedom om kommunens olika verksamheter är meriterande. Du delar vår värdegrund, respekterar alla våra besökares integritet och du vill vara en av kommunens ambassadörer.
Vi tillämpar provanställning och kommer att begära arbetsprov i form av något textdokument som du har producerat om vi kallar dig till intervju.
ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.